Gå til innhold

Kristiansten Festning i Trondheim


Autoxave

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Altfor unaturlige overganger

- Altfor mye overdrevent bruk av Photomatix

- Grått

- De personene på bilde gjør liksom ikke noe bra for bildet

- Virker skjevt

- Utblåst himmel

- Gresset er fucked up

 

+ Tja, det er tatt i Trondheim da... :roll:

9650386[/snapback]

- Lite konstruktiv kritikk

 

+ Ingenting.

 

On-Topic:

 

Jeg synes du har fått fram en dramatisk himmel som tilfører en god stemning i bildet. Plasseringen av festningen er bra. Fargene er matte, som også hører til stemningen i bildet. Personene kunne vært å unngått, og tingen på taket kunne vært klonet vekk - det er ingen heksekunst å gjøre i dette tilfellet.

 

Selv ville jeg kanskje brukt et lavere kamerastandpunkt for å få fremhevet selve festningen mer. En økning av høylys i PS ville ha gjort himmelen enda mer dramatisk. Ellers har jeg ingenting å utsette.

 

Og forresten, Marius Olsen, himmelen er ikke på noen steder utbrent. Ser at du er aktiv på "dotten". Hvis du hadde lest litt rundt der, hadde du fått med deg at man ikke kan påstå at et bilde er utbrent uten å ha sjekket det i PS. Jeg sjekket - og det er ikke utbrenthet - det er bare et lysere parti pga. solen.

Lenke til kommentar

Hva gjør mitt innlegg mindre konstruktivt enn de over Gissan?

 

Nei, ok ikke utbrent, men "det lyse partiet i himmelen forstyrrer like mye som et utbrent området"

 

Det har heller aldri vært en lov at et bilde ikke er ubrent om tallene sier 225, 255 og 254.

 

Gissan: Jeg vurderer et bilde ut ifra hva jeg ser, jeg trenger ikke hjelp fra et program.

Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal be deg sende link til porteføljen din?

 

Om du liker å kverulere på min kritikk (Som forøvrig var mer konstruktiv enn deover, rart du ikke kjeftet opp dem) så syns jeg du skal finne noe annet å gjøre.

 

Men ok, om jeg sier at et bilde som har verdiene 225, 225 og 254 er utbrent, og det gjør at jeg ikke har peiling, så ok... DA har jeg ikke peiling...

Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal be deg sende link til porteføljen din?

Ja, den kan jeg godt se. :)

 

Red.: Og når vi snakker om konstruktiv / ukonstruktiv kritikk så må jeg bare si at brukerne før deg prøvde å hjelpe mer enn du gjorde.

 

De forklarte hva de likte, hva de ikke likte, og hvorfor.

Du bare ramset opp alt du ikke likte i en liste, uten noen som helst grunn, eller hvordan fotografen selv kunne forbedret seg. Hva kunne han gjort for å hindre at gresset blir "fucked up".

 

Dog skal det sies at jeg også har sett mer konstruktiv kritikk enn de to brukerne før deg. Så jeg må bare beklage hvis du fikk alt på deg. Det var ikke meningen.. :)

 

Red2.: Leste feil. Trodde du skulle sende din.

 

Du kan godt se gjennom bildene mine her på forumet, og trykke de så langt ned i dritten du klarer. Jeg bryr meg ikke. :whistle:

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Mr Olsen:

 

Takk for kritikk.

Det er ikke photomatix, langt derifra - hvorfor tror du det? Brukt Lightroom med en litt spesielll effekt, prøvde å få bildet fremstilt som litt malerisk.

Himmelen er lys, men jeg vil ikke si den er utbrent.

Vinkelen er vanskelig å få korrekt, kan se skjevt ut ved første øyekast, men jeg tror ikke det. På hvilken måte ser du at det er skjevt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...