Gå til innhold

Logitech Z-2300 2.1 Høyttalere - Brummer


Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Fikk mine flott Logitech Z-2300 i dag, stolt jeg var og koblet de opp. Gleden ble kortvarig da jeg hørte brumming fra subben. Det er ikke så mange muligheter til å koble feil, har prøvd å ha høyttalerkabelen koblet til PC-en og ute uten noe forskjell.

 

Er dette et kjent problem eller er dette et enkelttillfelle og RMA?

 

Trenger noen gode råd. :cry:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å koble anlegget på en annen strømkurs enn PC-en, eller på samme kurs om de alt er tilkoblet ulike strømkurs.

9644118[/snapback]

 

Samme resultat med en helt annen kurs. Tok en sjøteledning fra vaskerommet og testet.

 

Brummingen er der helt uavhengig av om PC er tilkoblett eller ikke. Lyden forsvinner når jeg kobler fjernkontrollen av, men da er de fysik slått av også.

Lenke til kommentar
Prøv å koble anlegget på en annen strømkurs enn PC-en, eller på samme kurs om de alt er tilkoblet ulike strømkurs.

9644118[/snapback]

 

Samme resultat med en helt annen kurs. Tok en sjøteledning fra vaskerommet og testet.

 

Brummingen er der helt uavhengig av om PC er tilkoblett eller ikke. Lyden forsvinner når jeg kobler fjernkontrollen av, men da er de fysik slått av også.

9644238[/snapback]

Virker som om kanskje du er et offer for 60Hz "Brum". Dette er en slags interferens mellom høyttaler og en eller flere vekselstrømkabler. Strekk, tøy og flytt på strømkabler rundt anlegget. Sørg for at det ikke er noe kabelrot med strømkabler involvert. Sjekk at subwoffer, receivern, høyttaler ikke står på/ved strømomformere ... og så videre. Du skjønner tegninga. Er strømmen på anlegget jordet? Det er ikke egentlig nødvendig men ...

Lenke til kommentar

Nå er hele høyttalersettet flyttet ut og mitt i gården langt fra andre strømkilder. Koblet de opp med skjøteledning fra egen strømkilde.

 

Fortsatt brumming fra subben. :thumbdown:

 

Avventer nå svar fra MPX, regner med at dette blir DOA.

 

Disse høyttalerne var såpass bra at jeg kommer til å satse på et nytt sett, dersom dette settet også brummer så blir det noe nytt. Da er Logitech dømt ut. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...