Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det NAT eller routing som er stikkordet til Worms?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ein stasjonær PC som er oppkobla mot ADSL. Denne stasjonære pc-en står i ICS via 1394 (firewire) mot ein laptop. Dette fungerer fint, men når eg prøver å få direkte kontakt frå laptopen med andre maskiner på internet blir det problem.

 

F.eks. å få spelt Worms2 frå laptopen med nokon på internet er heilt umogleg. Meiner å ha lest ein plass om noko som kalles NAT og at ein må opne porter o.s.v.

 

Berre for å ha det klart: Detter ikkje eit firewall problem, for eg har prøvd å skru av muren og resultatet er uendra!

 

Worms2 kobler seg opp mot ein server kalla: uk1.servers.worms2.com, port 17000, men eg trur ikkje den bruker den serveren når den skal koble seg mot ein som "hosting game"... (host, hark!.... 8) )

 

Nokn som veit korleis eg kan få til dette?

 

Takk!

 

OOPS! GLØYMDE Å SEIE AT MASKINA SOM ER KOBLA MOT ADSL (SOM DELER INTERNET-OPKBL) KJØYRER WINXP-PRO)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok :woot:

 

Greit, no maser eg, men er det ingen som kan hjelpe meg med dette?

 

Det trenger ikkje gå på Worms2 direkte dersom du ikkje kjenner til det. Eg lurer generelt korleis eg får adressert videre kommunikasjon frå andre på Internet som er beregna på laptopen som er bak ein ICS. Skjønner?

Lenke til kommentar
Nå aner jeg ikke hva Worms2 er, men det virker som om den ikke takler at dere kommer i fra samme globale IP-adresse. Isåfall står dette sikkert nevnt i FAQen på websiden deres.

 

-Rim

 

Et spill... Ikke helt nytt, men allikevel et kjempekult spill... :-)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har ikke ICS noe NAT. det er snakk om ren routing... blucom har vel NAT-router, og ikke rent modem? i så fall så er det bare å kjøpe en switch/hub, og droppe ICS løsningen. vil tro det burde fungere da. men det koster peng da. Fungerer andre tjenester? DC, FTP, andre spill etc.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så har ikke ICS noe NAT. det er snakk om ren routing... blucom har vel NAT-router, og ikke rent modem? i så fall så er det bare å kjøpe en switch/hub, og droppe ICS løsningen. vil tro det burde fungere da. men det koster peng da. Fungerer andre tjenester? DC, FTP, andre spill etc.

 

ICS er bare NAT, og har ikke mulighet til å kjøre noe annet. Og selvfølgelig så kan den route.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...