Gå til innhold

Lurer på en ting ang cpu. litt trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig data kjyndig så jeg trenger sårt litt hjelp til å forstå en ting :hmm:

 

Jeg skal prøve å fortelle :blush: Saken er den at jeg lurer på hva som påvirker cpuen. Jeg har nemelig ganske mye på hardisken av filmer musikk og programmer. Det jeg tror er det at kjører man mange "tunge" oppgaver samtidig så vil jo det sammlet bruke mye cpu. Riktig? Det som da er merkelig er at selv om jeg ikke holder på med så mye samtidig brukes det også mye cpu. Hører jeg f eks på litt musikk i winamp bruker winamp alene liksom opp i 30% av den..

 

Håper Noen skjønner tegningen av det jeg lurer på..

 

 

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags cpu jeg har jeg. Men en ting det står som ikke sier meg så mye er Ledig systemprosess SYSTEM CPU 90% Men det gir ikke utslag på histogramet

Føler meg kjukk i huet jeg nå *ler* Ang spyware kjører jeg jo alltid add aware så så mye annet shit kan det vel ikke være på PC-en heller..

Lenke til kommentar
Ang spyware kjører jeg jo alltid add aware så så mye annet shit kan det vel ikke være på PC-en heller..

9640501[/snapback]

Den tar ikke så mye. Så PC-en kan ha både virus og trojanere.

 

PS! Ledig systemprosess SYSTEM CPU er som navnet sier ledig (ikke brukt).

Lenke til kommentar
Ang spyware kjører jeg jo alltid add aware så så mye annet shit kan det vel ikke være på PC-en heller..

9640501[/snapback]

Den tar ikke så mye. Så PC-en kan ha både virus og trojanere.

 

PS! Ledig systemprosess SYSTEM CPU er som navnet sier ledig (ikke brukt).

9640530[/snapback]

 

Okey men altså! selv om jeg kjører reg cleaner og add aware kan det være shit på den?? Hva er vitsen med disse programmene da, hvis de ikke klare å være kritiske nok??

Lenke til kommentar
[Okey men altså! selv om jeg kjører reg cleaner og add aware kan det være shit på den?? Hva er vitsen med disse programmene da, hvis de ikke klare å være kritiske nok??

9640782[/snapback]

Reg cleaner fjerner ingen trojanere eller virus, - men rydder opp i registry (fjerner ting som peker blankt eller har feil).

AdAare fjerner noen reklameprogrammer og spionprogrammer men ikke alle. Andre tilsvarende (eks spysweeper, Spybot etc) fjerner noen av de samme + enkelte andre som Adaware ikke finner.

Antivirusprogram finner og fjerner en rekke virus, trojanere og spionprogrammer. Enklete blir funnet av de fleste mens andre blir bare funnet av noen, kanskje ikke i det hele tatt. For en spsifik trojaner kan det forekomme at bare 2 av 10 antivirusprogram finner trojaneren.

 

Som sagt; Ingen finner alle, noen blir funnet av de fleste, andre blir ikke funnet av noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...