Gå til innhold

skjermkort drivere i ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se her for å installere via pakker.

Se her for å installere nVidias aller siste drivere.

9639623[/snapback]

 

Bare en note til mr aleks - Du behøver bare å gjøre en av tingene miceagol - dvs du kan ENTEN installere fra Ubuntu's pakkesystem (enkelt, anbefalt for nybegynnere) eller (link 2) installere de nyeste råeste driverne fra nVidia. (ikke anbefalt for nybegynnere)

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Bare en note til mr aleks - Du behøver bare å gjøre en av tingene miceagol - dvs du kan ENTEN installere fra Ubuntu's pakkesystem (enkelt, anbefalt for nybegynnere) eller (link 2) installere de nyeste råeste driverne fra nVidia. (ikke anbefalt for nybegynnere)

9639815[/snapback]

 

Det kan hende du må bruke siste alternativ dersom du får problemer med installering av pakkene, noe som er sannsynlig siden du har 8500 GT. Jeg har 8800 GTS, og må installere de aller nyeste driverne for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

jeg har også 8800gts, og det fungerte nå sist jeg prøvde med restricted drivers manager, bare å installere nvidia-glx-new. da slipper man også å reinstallere drivere når man oppdaterer kjernen virker det som. Eneste jeg savner med denne fremgangsmåten er at den ikke legger nvidia-settings i gnome-menyen, slik at en manuelt må starte det med "nvidia-settings". og forresten, man får v100.14.19, som er de nyeste driverne, både fra repoene og fra nvidia's hjemmesider.

Lenke til kommentar
man får v100.14.19, som er de nyeste driverne, både fra repoene og fra nvidia's hjemmesider.

9642012[/snapback]

 

Ok, det visste jeg ikke. :) Prøvde å finne ut hvilken driverversjon som lå i repoene, men fant det ikke ut, så jeg valgte å installere manuelt av den grunn. Siste jeg installerte nvidia-glx-new fikk jeg X server-krasj.

Lenke til kommentar

hockey500: Har du Ubuntu 7.10? Hos meg ligger nemlig driverversjon 97.55 i repoene.

 

har prøvd begge metodene

metode en funker ikke får opp melding om at jeg ikke har noen Restricted Devices

metode to får jeg X server-krasj.

9656541[/snapback]

 

Har du prøvd

sudo apt-get install nvidia-glx-new

i terminalen som du finner i Programmer > Tilbehør > Terminal?

Lenke til kommentar
hockey500: Har du Ubuntu 7.10? Hos meg ligger nemlig driverversjon 97.55 i repoene.

 

har prøvd begge metodene

metode en funker ikke får opp melding om at jeg ikke har noen Restricted Devices

metode to får jeg X server-krasj.

9656541[/snapback]

 

Har du prøvd

sudo apt-get install nvidia-glx-new

i terminalen som du finner i Programmer > Tilbehør > Terminal?

9658843[/snapback]

ja det har jeg prøvd

funket ikke

Lenke til kommentar

smell inn ubuntu gutsy 7.10 og så gå inn på restriced drivers og kryss av for nvidia deretter er det bare å justere skjermoppløsningen ved neste boot og du er good to go.

 

Slik var min erfaring med 8600gt og dell vostro i alle fall. Tror gutsy er mye enklere enn tidligere utgaver, selv om det er i beta (er vel ni dager igjen eller noe)

Lenke til kommentar
smell inn ubuntu gutsy 7.10 og så gå inn på restriced drivers og kryss av for nvidia deretter er det bare å justere skjermoppløsningen ved neste boot og du er good to go.

 

Slik var min erfaring med 8600gt og dell vostro i alle fall. Tror gutsy er mye enklere enn tidligere utgaver, selv om det er i beta (er vel ni dager igjen eller noe)

 

hvor får jeg tak i denne gutsy versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...