Gå til innhold

Får ikke installert Java VM / JRE


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å fikse en maskin som har problemer med en den nettsider, blant annet www.sas.no. Kalenderen for utreise / innreise dato vises rett og slett ikke på maskinen. Tilsvarende problemer fantes også på andre nettsider. Antageligvis er det mangel på Java som er den store synderen.

 

Jeg har nå forsøkte å installere Java til jeg blir blå i trynet. Det finnes ikke på maskinen fra før, og ved forsøk på installasjon får jeg opp en av to feilmeldinger, avhengig av hvorvidt jeg installerer offline eller online versjonen fra SUN:

 

Offline:

Feil ved implementering av endringer. Kontroller at angitte endringsbaner er gyldige.

 

Online:

Kan ikke åpne denne installasjonspakken. Kontroller at pakken finnes og at du har tilgang til den.

 

Her kommer jeg virkelig til kort. Jeg har forsøkt alt. I går kveld gikk jeg til det drastiske skritt å formattere hele jævla maskinen, slette alt som kan ligne på windows, installere en ny, fersk oppgradert versjon av XP home SP2, norsk. Maskinen nekter fremdeles å legge inn noe som helst av java. Samme feilmeldingen, men denne gangen på norsk.

 

Jeg har forsøkt alt tenkelig, søkt på alle mulige nettsteder, men ikke pokker. Har feilsøkt maskin, hovedkort, harddisk, minne etter fysiske feil. Jeg har snust opp i de merkeligster avkroker, forsøkt å avinstallere Windows Virtual Machine (som ikke finnes på den ferske installen).

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å logge installasjonen for Java. Forhåpentligvis vil den inneholde en feilkode som man kan gå videre med:

 

1. Last ned Java for offline install: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=52261

2. Start ledertekst (cmd) som administrator

3. Skriv inn og trykk enter (du må sta i samme path som filen): jre-6u27-windows-i586-s.exe /s /L C:\setup.log

4. Loggen finner du under C-partisjonen og heter setup.log

 

Selv løste jeg et likende problem med Java ved å logge meg inn i Windows med "Built-in Administrator"-kontoen. Denne kan du aktivere fra ledertekst ved å skrive:

 

net user administrator /active:yes

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...