haakka Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg sølte endel appesinjuce utover teppet mitt her om dagen, så jeg dro å leide meg en rensemaskin type spyl på vann - sug opp. Jeg rensa det opptil flere ganger, siden jeg allerede hadde leid maskinen hele helga. Men på søndagen, når teppet hadde tørket, så begynnte det å lukte våt hund i -hele- leiligheten min. Tror det er ullteppe. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt den lukten?
audifreek Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 (endret) heisan, brukte du noe som helst såpe i den spyl og sug maskinen?? det finnes såpe til å bruke på slike formål. først spyle med såpe 2 ganger, og så spyle med bare vann etterpå til all såpe er ute av teppet. det du beskriver blir som å vaske en hund uten shampoo, du vet sikkert forskjell med og uten der også , hehe hvordan bli kvitt lukten, rense det en gang til , bare denne gang med såpe. Endret 6. oktober 2007 av audifreek
haakka Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Skrevet 7. oktober 2007 Jeg rensa med masse renseshampoo i vannet.
audifreek Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 ok, nå vet jo ikke jeg hva slags renseshampoo du brukte. jeg bruker godt med flytende grønnsåpe som jeg blander i vannet før jeg fyrer opp maskinen. gjentar dette 2-3 ganger. kjører bare rent vann etterpå ca 2-3 ganger igjen. deretter henger jeg teppet ut i friskluft til det er tørket helt. da pleier det ikke å lukte noe særlig av teppet. dette er da mine erfaringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå