Gå til innhold

C2Duo 2ghz vs Amd X2 2ghz, er det forskjell?

krbalto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det forskjell på ytelsen på Core 2 Duo 2ghz (T7300) og Amd X2 2ghz?

Er forskjellen stor hvis det nå er forskjell?

Mvh

9626113[/snapback]

Så vidt jeg vet er de gode på forskjellige områder. Noenlunde lik sammenlagt men Core2duo scorer høyere totalt, samtidig som den har lavere varmeutvikling.

Skrevet

det er 'stor' forskjell.

F.eks eks-toppmodellen til AMD (til stasjonær) x2 6000+ @ 3GHz var ca ~C2D E6600 @ 2.4GHz

E6600 slår faktisk 6000+ i veldig mange tilfeller.

Skrevet

Virker som trådstarter spør om laptop-cpu'r her (T7300), selv om poenget forsåvidt gjelder for både mobile og stasjonære prosessorer.

Skrevet

I forbindelse med et fag på skolen har vi testet ytelsen til en del java-applikasjoner. Jeg har en 2 Ghz Turion X2, mens en annen har en 2 Ghz C2D. Ytelsen var forbløffende lik. Og det er vel knapt noen forskjell i effektforbruk heller.

Skrevet

De er like på en del vanlige tester, men Intels scorer høyere totalt. Effektforbruket er omtrent det samme men varmeutviklingen er mindre hos Intels. Dette skyldes først og fremst annen arkitektur.

;)

Skrevet (endret)
De er like på en del vanlige tester, men Intels scorer høyere totalt.

9626665[/snapback]

Mulig det er en liten forskjell totalt, men det kommer an på hvilke tester en kjører. Turion er vel stort sett bedre på flyttallsoperasjoner (som brukes mye i spill etc.) mens C2D er bedre på heltallsoperasjoner.

Effektforbruket er omtrent det samme men varmeutviklingen er mindre hos Intels.

9626665[/snapback]

Dette har jeg vanskelig for å tro. TDP er det samme, og de klokker ned like mye når de er idle. Min Turion ligger i hvert fall på 0,8V og 800 Mhz 95% av tiden ved normal bruk.

Endret av Flex
Skrevet
Såvidt jeg ser, 800MT/s FSB for T7300, mens T7200 kjører på en 667 MT/s FSB og forskjellig socket. (P/M).  Ellers samme klokkefrekvens.

9631369[/snapback]

Så hva ville du ha anbefalt? C2D 2ghz (T7300) eller AMD X2 2ghz?

Og ville det være en "suveren seier"?

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...