Gå til innhold

De mest episke filmscenene


Speik

Anbefalte innlegg

Kan nevne noen flere av mine favoritter:

 

- Lobbyscenen fra the Matrix

- Slutten på "The Last Mohican" med Vangelis's "Promentory" durende på høyttalerne.

- 2001: A Space Odyssey hele jævla filmen.

- Den kjente scenen i Platoon hvor han karen blir drept.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det er veldig mange scener som nevnes ikke denne tråden som ikke akkurat er episke.

 

Episk skal være storslått og dramatisk. Nesten sånn at det blir klisjè.

Lenke til kommentar
Det er veldig mange scener som nevnes ikke denne tråden som ikke akkurat er episke.

 

Episk skal være storslått og dramatisk. Nesten sånn at det blir klisjè.

9630286[/snapback]

Fint at du har monopol på den definisjonen da. Sånn at vi andre ikke blir villedet av vår egen smak liXom, lol :dribble::thumbup::thumbs:

 

Hvilke scener gir deg frysninger langt nedover ryggen gang etter gang? Hvilke scener må du bare spole tilbake og se 50 ganger til?

 

Svarte på det jeg.

Lenke til kommentar
Det er veldig mange scener som nevnes ikke denne tråden som ikke akkurat er episke.

 

Episk skal være storslått og dramatisk. Nesten sånn at det blir klisjè.

9630286[/snapback]

Fint at du har monopol på den definisjonen da. Sånn at vi andre ikke blir villedet av vår egen smak liXom, lol :dribble::thumbup::thumbs:

 

Episk betyr fortellende, så det er vel ikke mer enn én definisjon. Med mindre man tenker på hvordan en filmscene er episk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er veldig mange scener som nevnes ikke denne tråden som ikke akkurat er episke.

 

Episk skal være storslått og dramatisk. Nesten sånn at det blir klisjè.

9630286[/snapback]

Fint at du har monopol på den definisjonen da. Sånn at vi andre ikke blir villedet av vår egen smak liXom, lol :dribble::thumbup::thumbs:

9631189[/snapback]

 

Ja, ikke sant?

Lenke til kommentar

Min absolutt episke favoritt kommer fra det som trolig er den eneste superheltfilmen, ved siden av Batman Begins, som i sin helhet satset på å være episk (og lykkes med det): Superman - The Movie (1978).

 

Filmen introduserte oss behørig til Kal El sin bakgrunn, den tok seg god tid og publikum satt på kanten av setene og bare ventet. Og ventet. Så er scenen der, den alle så frem til. Scenen som startet en ny genre i filmens verden, scenen som er en av tidenes effektmessige prestasjoner, scenen hvor den ultimate superhelt endelig er på det store lerretet, scenen hvor publikum for første gang faktisk trodde at en mann kan fly.

 

Det er ikke uten grunn denne filmen regnes som pioneren og tidenes superheltfilm og er oppskriften Nolan, Singer og Raimi bruker i sine verk.

 

Det finnes ikke noe mer episk enn første gang verden ble introdusert for Supermann. Regien til Donner, musikken til Willams, effektene og ikke minst skuespillet til Reeve. Magnifico.

 

U83YzCXI22U

 

 

Andre episke scener:

 

The Good, The Bad and The Ugly

awskKWzjlhk

 

Cheesy tale til presidenten i Independence Day

xBR4g_H7JD4

 

Etter 20 års venting får fansen endelig se Autobotsene komme i Transformers. Med Jablonsky sin flotte score sitter garantert de fleste transfomersfans og sikler (sørg for å skru volum opp)

OWgmBuO14yY

 

Skal liste opp noen flere episke klipp senere (er så mange).

Lenke til kommentar

Skal heller ikke glemme Indiana Jones, hvor nok introsekvensen til den godeste Dr. Jones i Raiders of the Lost Ark er den mest episke (og ikke minst er den mesterlig parodisert i The Simpsons.

 

Men av alle Indiana Jones klippene så er det mest minneverdige den scenen som kom fordi Harrison Ford hadde diare i virkeligheten og den store slosskampen derfor ble kraftig "kuttet ned". Muligens en av filmhistoriens korteste episke scener.

 

ATMM-MVOTLQ

Lenke til kommentar
De fleste scenene i LOTR.

9628903[/snapback]

Enig der. Når Frodo bestemmer seg for å gå alene, musikken, stemningen, handlingen. Alt er til å gråte av. Når Gandalv stormer Helmsdjup sammen med Éomer og Rohirim. Når Rohans hær angriper med Pelenor Fields, når de roper død atter en gang, og så rir. Det er den beste filmscenen jeg har sett, får fremdeles nakkehårene til å reise seg. Ellers er scenen når Aragorn blokkerer lyset fra Saurons øye svært pen. Resten av filmen er forøvrig til å gråte av, spesielt gråhavnene men ikke den tåpelige latterscenen. Scenen i Ringens Brorskap når de går ut av Moria er rett og slett pen. Nydelige farger og flotte skuespillerprestasjoner. Så mye å forelske seg i de filmene. :love:

Lenke til kommentar

Scenen med Gandalv når han "gjør sitt" for teamet i hulene (de som har sett den vet hva jeg sikter til, regner jeg med) er vel også for episk å regne. Den imponerte i hvert fall ungene mine, de opplevde at noen "tok en" for laget. One for all, all for one-holdningen. De fikk en ny helt å se opp til etter den scenen. Den skremte jo livet av de også, i forkant :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...