Mr D Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Bruker denne koden: RewriteEngine on RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 En er det noen måte å unngå at omskrivingen også funker i undermapper eller subdomener? Har søkt både her og der, og eneste løsningen jeg har funnet er å legge en .htaccess-fil med RewriteEngine off i hver mappe. Er det noen som vet om noen enklere måte å gjøre det på?
Steinmann Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Kan ha ny .htaccess fil i undermappene som overskriver. Evt kan du bruke er pre regel så /page/id blir uri istedenfor /id
Mr D Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 Kan ha ny .htaccess fil i undermappene som overskriver.Hadde håpet at jeg slapp det. Det blir flere mapper å holde styr på etter hvert. Evt kan du bruke er pre regel så/page/id blir uri istedenfor /id Ja vel........ Kan noen forklare litt... mod_rewrite er flott når det funker, men jeg sliter skikkelig med å forstå det.....
Steinmann Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Rett fra hukommelsen blir det RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 men lenge siden jeg har drevet med skikkelig regex. er vel dumt å bruke den regelen der også, passe på så du ikke får noen sikkerhetshull
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 Rett fra hukommelsen blir detRewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 Omskriving av sidenes adresse fungerte dessverre ikke med denne løsningen.
Runar0 Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Prøv med RewriteRule ^page/([/.]+)/?$ /index.php?side=$1 Endret 3. oktober 2007 av Runar0
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 Prøv med RewriteRule ^page/([/.]+)/?$ /index.php?side=$1 Takk for forslaget, men det fungerte nok heller ikke for sidene.
Anders Moen Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Du la vel merke til at de skrev page/det_du_selv_velger i stedet for bare det_du_selv_velger i url'en, vel? (Hvis du skjønner hva jeg mener)
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Du la vel merke til at de skrev page/det_du_selv_velger i stedet for bare det_du_selv_velger i url'en, vel? (Hvis du skjønner hva jeg mener) Det så jeg ikke.... Du mener altså å skrive f.eks. domene.com/page/sidenavn ? Prøvde det nå, men med første forslaget fikk jeg siden uten CSS og bilder. På det andre forslaget fikk jeg ikke med filen som skulle inkluderes (404-feil). Endret 3. oktober 2007 av Mr D
Mez Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Pröv å legg til fölgende överst i head <base href="http://www.domene.com/">
Lokaltog Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Pröv å legg til fölgende överst i head <base href="http://www.domene.com/"> Du kan enten gjøre dette, eller bare bruke absolutte URL'er i CSS'en og grafikken på siden din. I.e. bruk adresser som starter på "/": "/gfx/bilde.jpg" istedenfor "gfx/bilde.jpg". Dette er en god vane, og jeg vil si at det er en bedre metode enn å bruke base href.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå