Gå til innhold

Hvilken rekkefølge skal jeg se disse i


fgr

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ta meg en skikkelig filmuke og endelig få sett de "klassikerne" jeg ikke har fått sett pga ettelleranna, fks sovna midt i filmen osv.

 

Goodfellas

Seven

Léon

L.A. Confidential

The Shawshank Redemption

Reservoir Dogs

V for Vendetta

Crash

Superbad

Magnolia

Zodiac

Last Action Hero

 

 

Spørsmålet er hvilken rekkefølge jeg skal se dem i. Noen tips til hva jeg skal se først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har tenkt å se dem i puljer på to pr. dag ville jeg gått for følgende:

 

 

Dag 1 - Goodfellas og L.A Confidential: Starte det hele med litt mafioso stil og bekjempelse av kriminalitet.

Dag 2 - Reservoir Dogs og Leon: Fortsetter med kultklassikere med sin originale stiler.

Dag 3 - Se7en og Zodiac: Thriller for alle penga.

Dag 4 - Last Action Hero og Superbad: Liten pustepause med litt god og lett underholdning og humor.

Dag 5 - The Shawshank Redemption og V for Vendetta: Forskjellige typer filmer, men begge fokuserer på to personer og deres spesielle kamp for livet.

Dag 6 - Magnolia og Crash: Avslutte det hele med to samfunnsfokuserte filmer som vil få deg til fundere litt i dagene som kommer, mens du planlegger nye filmkjøp.

 

Kos deg med 12 fine filmer :)

Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor jeg ville sett dem på en og samme dag. Helst er det en type film som bør sees som eneste film en dag, men om man absolutt skal pare opp så passer det bedre å ta "samfunnstemaet" på en og samme dag, fremfor spredt ut over to. :)

 

Personlig ville jeg hatt lite problemer med å se Crash og Magnolia etterhverandre. For etter å ha sett hver av dem ønsket jeg bare å se en lignende film umiddelbart. Er jo reneste hjernerush for de samfunnsengasjerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...