Gå til innhold

Erfaringer med Krav Maga


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Har planer om å begynne med Krav Maga neste år og lurer på om noen har erfaringer med denne kampsporten? Den er ikke veldig utbredt i Norge og det er også 18-års grense for å trene i fleste (alle?) klubber. Dette er en kampsport som er utbredt blant elitestyrker i militæret og den har sin opprinnelse i Israel.

 

Jeg synes den virker interessant fordi den omfavner andre prinsipper enn konvensjonelle kampsporter og den er kanskje en tanke mer aggressiv.

 

Er det noen forumbrukere som har vært borti dette?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp..

 

Jeg har gått på Krav Maga i et par måneder nå.

 

Hvis du er ute etter -Fair- selvforsvar, så er ikke dette plassen å lete, men hvis du er ute etter et selvforsvar som fungerer, og kan redde livet ditt en dag, så virker det som dette er noe å satse på.

 

Mye av taktikkene går ut på slag og spark mot "The boys", så susp under trening er å anbefale.

 

Men det er morsomt å trene, og det er ikke så værst workout heller.

 

Hvis du lurer på om det er noe for deg, så får du et par treninger til å vurdere om dette er noe for deg.

Jeg vet ikke hvordan det er andre plasser i landet, men det får man i alle fall i trondheim.

Lenke til kommentar

Nei.. det stemmer ikke..

 

Hvis du kjapper deg, ringer det nummeret på hjemmesiden dems, og kommer på neste trening (altså i morgen klokken halv 6), så er det fortsatt opptak. hvis ikke, så må du vente til mars tror jeg..

 

Jeg vil anbefale det på det stekeste. Jeg trives i alle fall med det..

Lenke til kommentar
Fikk et lynkurs en gang av en som har vært i hæren i Israel i tre år:P

9633677[/snapback]

 

Gikk det for seg noe ala det her?

m20071004.gif

:p

 

Har planer om å begynne på Krav Maga selv også (eller i alle fall prøve å se om det er noe for meg). Men har bare aldri kommet meg så langt enda. Regner med man burde være i minst middels+ form?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Fikk et lynkurs en gang av en som har vært i hæren i Israel i tre år:P

 

Gikk det for seg noe ala det her?

m20071004.gif

:p

 

Har planer om å begynne på Krav Maga selv også (eller i alle fall prøve å se om det er noe for meg). Men har bare aldri kommet meg så langt enda. Regner med man burde være i minst middels+ form?

 

 

Jeg har gått et år nå. Når jeg begynte hadde jeg ikke trenet siden jeg var rundt 15 dvs 2-3 år :p

Det er tungt, men man klarer det jo... Det hjelper jo på prestasjonen, men man må jo bli sliten for å forbedre seg ikke sant?

Endret av simon_gj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...