Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre D40 & sigma 30mm 1,4

Anbefalte innlegg

Skrevet
Må si at du presenterer mange flotte bilder, sverrelerre. Du har helt klart et øye for gode motiver med tilhørende komposisjon new_yes.gif

Takk for det :) Jeg har hatt det veldig gøy med foto de siste dagene, artig & lærerikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gir en gufs fra Berlin på 60 tallet.

Artig samtidsdokumentasjon fra verdens rikeste land!

Da har jeg fått formidlet det jeg ville, det er tatt utenfor Sinsen t-banestasjon, stusselig byggeplasslignende sted.

Tar en liten pause nå, drar på hyttetur for helga. Satser på å laste opp helgas bilder på søndag!

Skrevet

Har som tidligere nevnt vært på hyttetur i helga, dermed kommer nå helgas fangst i dag. Bildemessig var helgen preget av festbilder o.l., så jeg har ingenting fra fredag... Fra lørdag & søndag ble jeg muligens mest fornøyd med disse:

Bilde lørdag 13. oktober:

"Blåner"

post-50883-1192389702_thumb.jpg

Bilde fra Augunshaug, nær Høgevarde i Buskerud, kanskje litt intetsigende bilde, men jeg syntes det var et flott sted :)

1/200 sek, f/8 og polafilter.

Bilde søndag 14. oktober:

"Urørt natur"

post-50883-1192389834_thumb.jpg

Utsikt over Noresund, med høyspentmast i forgrunnen. Jeg stod i det åpne såret i naturen som heter Norefjell Alpinanlegg... 1/160 sek og f/14

Skrevet
Har som tidligere nevnt vært på hyttetur i helga, dermed kommer nå helgas fangst i dag. Bildemessig var helgen preget av festbilder o.l., så jeg har ingenting fra fredag... Fra lørdag & søndag ble jeg muligens mest fornøyd med disse:

Bilde lørdag 13. oktober:

"Blåner"

post-50883-1192389702_thumb.jpg

Bilde fra Augunshaug, nær Høgevarde i Buskerud, kanskje litt intetsigende bilde, men jeg syntes det var et flott sted :)

1/200 sek, f/8 og polafilter.

Bilde søndag 14. oktober:

"Urørt natur"

post-50883-1192389834_thumb.jpg

Utsikt over Noresund, med høyspentmast i forgrunnen. Jeg stod i det åpne såret i naturen som heter Norefjell Alpinanlegg... 1/160 sek og f/14

Like begge, men særlig lørdagens. Liker sånne bilder med lag på lag i.

Skrevet
Bilde mandag 8. okt:

"Olympia"

post-50883-1191870444_thumb.jpg

En gammel & velholdt Opel på Sinsen. 1/60 sek, f/4, ISO 200.

Veldig fin og "ren" komposjon. :) Generelt veldig bra bilder.

Skrevet

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Jeg er også mest fornøyd med lørdagens bilde, mens både fredag og søndag var lite produktive på bildefronten.

Sojourner2 Posted Today, 19:14

Likte begge disse, særlig "blånene". Stativ?

Nope, bildet av blånene er tatt på 1/200 sekund, så ikke behov for stativ slik jeg vurderer det. Orka heller ikke å dra stativ opp på fjellet der...

Skrevet (endret)

Bilde mandag 15. oktober:

post-50883-1192473354_thumb.jpg

Televerkets gode gamle telefonkiosker står fortsatt ;) Tror absolutt ingen bruker dem lenger, men de står fortsatt utplassert noen steder... 6 sek, f/13

Endret av sverrelerre
Skrevet

Bilde onsdag 17. oktober:

"Akersælva bai nait"

post-50883-1192648590_thumb.jpg

Er vel egentlig inne i en liten tripod-periode for tida, synes det er artig å ta bilder etter sola har gått ned:-)

Skrevet

Bilde torsdag 18. oktober:

"think pink"

post-50883-1192737018_thumb.jpg

Blir ofte inspirert av fantastiske light painting-type bilder på flickr og lignende steder, men er bare sånn passe fornøyd med dette. 30 sek, f/3,5

Skrevet
Kult! :) Hvordan gjorde du dette? Hva er det lilla lyset?

Lasta ned bildet for å se exif, men der fant jeg ikke noe...?

Hm... mulig elements fjerner exif når man lagrer for web? Uansett tatt på 30 sek, f/3,5, iso 200. Ingen etterbehandling, kun raw-konvertering.

Lyset du ser er faktisk et LED-lys med en rosa plastlapp teipa over som jeg snurra litt rundt mens lukkeren var åpen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...