Gå til innhold

Mine bidrag til Oktoberfest @ 50mm / D50 - marekz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra lys du har fått her! Det er ikke lett å gjøre høstbilder severdige, men spesielt det første hadde jeg sansen for - om enn utelukkende pga. lyset. :)

 

Takk! :) På det første hadde jeg sollys fra siden, og klarte å fange bladene i et lite vindstille øyeblikk. Det andre er tatt opp mot et tre, rett ved en lysstolpe, på kveldstid.

Lenke til kommentar

Torsdag 18. oktober

post-26459-1192898640_thumb.jpg

Exif: Exposure: 0.05 sec (1/20) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority

 

Fredag 19. oktober

post-26459-1192898658_thumb.jpg

Exif: Exposure: 0.003 sec (1/320) | Aperture: f/5 | ISO: 200 | Aperture priority

 

Fredagens bilde viser noe av solnedgangen i Sandnes i går. Bildet er ikke rettet på i etterbehandlingen, kun croppet litt nede og lagt på en ramme.

 

 

Note: Elements har en tendens til å "skru tiden tilbake" på bilder som man redigerer. Exif data viser -2 timer etter å ha vært innom Elements.

Lenke til kommentar
Flotte farger og fin skarphet, men tror jeg ville valgt et annet utsnitt. Det blir veldig "ubalansert"

 

Takk for tilbakemelding. Jeg kan være enig at det kanskje mangler noe i fronten.. men det var rett og slett ikke noe å ta av.. :) Da måtte jeg ha vært nærmere motivet. Mulig jeg kommer til å croppe det enda mer...

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Setter veldig stor pris på dem. :)

 

Her er bildene fra helgen. Sliter med å holde meg ajour med opplastingen hver dag, men bildene blir i alle fall tatt.

 

Lørdag 20. oktober

Sandnes

post-26459-1193150977_thumb.jpg

Exif: Exposure: 30 sec | Aperture: f/11 | ISO: 200 | Shutter priority

 

Søndag 21. oktober

Inspirert av sverrelerre's lek med lys (light painting), prøvde jeg meg på noe lignende...

post-26459-1193151000_thumb.jpg

Exif: Exposure: 15 sec | Aperture: f/22 | ISO: 200 | Manual

 

Bakgrunnen synes dessverre litt godt der.

Lenke til kommentar
jeg liker veldig godt 20. og 21, flott bilde av Sandnes! Stilig lek med lys også, fint mønster. Tips til å fjerne bakgrunnen på slike bilder kan være å dra opp skyggene i raw-konvertereren.

 

Takk for det! :) Ang. RAW, så er jeg ikke helt der enda. Overlater det til kamera foreløpig. Men det er absolutt noe jeg snart 'må' sette meg inn i. Tenker da selve etterbehandlingen... vet forsåvidt at man kan få mye bedre sluttresultater med korrekt etterbehandling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...