Gå til innhold

Skal bytte ut lagringsmaskin


Anbefalte innlegg

Har i dag ein XP1600+ som har stått med ein del hd i. Meir eller mindre som backup for dei andre maskinene. Den har no begynt å ta kvelden, hovedkortet, og eg må bytte ut. Vil ikkje legge så mykje pengar i den sidan den ikkje blir brukt til mykje anna å lagre på samt litt anna småtteri. Har satt opp dette oppsettet her:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320782

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328126

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=111199

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304476

 

Når det gjeld hovedkortet så er eg avhenging av å ha AGP på det slik at eg kan bruke opp att skjermkortet. Sidan eg berre har IDE diskar bør det være minst ein tilkopling på hovedkortet og så setter eg på eit kontrollerkort, må ha plass til fleire om det skulle være naudsynt.

 

Dersom du har veit om eit oppsett som er betre og billigare enn dette. innanfor dei krava eg har til hovedkort, så gje ein tilbakemelding.

 

Til slutt, kan eg bruke den straumforsyninga eg har i dag på dette kortet. Har lest noko om at det er nokon som treng 24 pins tilkopling, og eg har vel berre 20 på den gamle min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorofr satser du ikke på eksterne disker?

9610240[/snapback]


Lagringsserver.. Hvor praktisk vil det være å ha maange disker liggende over alt og stabla i høyden tilkoblet med USB/FW? En lagringsserver er en egen dedikert maskin, uten behov for å transporteres noe særlig. Hvorfor da foreslå eksterne harddisker, som tar mer plass, og er dyrere? Trådstarter har antagelig en del disker ifra før, så å foreslå eksterne disker blir bare for dumt.

Neste gang, kan du være så snill å reflektere litt over spørsmålet før du kaster ut en påstand/et forslag? Synes det har kommet mange dumme utsagn fra deg den siste tiden smile.gif

--------

Trådstarter: Synes oppsettet ditt ser helt greit ut! Det er forresten helt greit å plassere en 20pins ATX-kontakt i et 24pins ATX2-støpsel på hovedkortet. Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

 

Hvorofr satser du ikke på eksterne disker?

9610240[/snapback]


Lagringsserver.. Hvor praktisk vil det være å ha maange disker liggende over alt og stabla i høyden tilkoblet med USB/FW? En lagringsserver er en egen dedikert maskin, uten behov for å transporteres noe særlig. Hvorfor da foreslå eksterne harddisker, som tar mer plass, og er dyrere? Trådstarter har antagelig en del disker ifra før, så å foreslå eksterne disker blir bare for dumt.

Neste gang, kan du være så snill å reflektere litt over spørsmålet før du kaster ut en påstand/et forslag? Synes det har kommer mange dumme utsagn fra deg den siste tiden smile.gif

--------

Trådstarter: Synes oppsettet ditt ser helt greit ut! Det er forresten helt greit å plassere en 20pins ATX-kontakt i et 24pins ATX2-støpsel på hovedkortet.

9610285[/snapback]


Kanskje utspillene mine i dag er litt inpulsive, men det har jo sitt opphav en eller annen plass wink.gif
Lenke til kommentar

Er i det snille hjørnet idag, så leta litt igjennom demovarene på komplett. Hva med dette hovedkortet? Har et ganske ok skjermkort på hovedkortet og har dobbelt så mange ATA og SATA kontakter som det kortet du linket til. Det er demovare da, men du trenger jo bare kortet regner jeg med.

 

Edit: Det har forøvrig også gigabit ethernet, kjekt å ha :)

Endret av Insanity
Lenke til kommentar
Det er jo skjermutgang på det kortet, så skjønner ikke helt hva du skal med eget skjermkort i en lagringsmaskin.

 

Et lite tips: Kikk litt på demovarene på komplett, kan spare litt penger på det :)

9610459[/snapback]

 

Maskina er mest til lagring, men blir og brukt til litt anna innimellom. Det kjem an på kor mykje folk det er i huset. Har eit bra AGP skjermkort i dag, og det kan være greit å få brukt det. Har du nokon erfaring med det innebygde skjermkortet på kortet du fann på lagersalg? Det må kunne dra spel, for det meste nettspel, slik wow og runescape. Enkelte andre spel kan og bli aktuelt, men lite truleg at det blir dei nyaste og mest krevande, mest truleg av den typen som ein kan laste ned gratis frå UBI soft. GTA, Prince of Perisa ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...