Gå til innhold

Kulturo: Kanye West - Graduation


Kasparf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hans svakeste så langt, men den er langt fra dårlig. Litt mindre spennende en de forrige albumene. Tekstmessig ikke like sterkt. Stronger funker bare sånn halvveis, men produksjonen er generelt på høyeste nivå. Big Brother (en sang om Jay-Z) er albumets sterkeste.

 

Sterk 7-er eller svak 8-er dette.

Lenke til kommentar
Denne anmeldelsen gir inntrykk av at mannen har lagd et instrumentalalbum. Men det er vel ikke tilfelle?

 

Nei, det er ikke et instrumentalalbum, men musikken stjeler veldig mye fokus! Kanye har som vanlig en del meget gode linjer, men det blir på en måte hverken mer eller mindre enn det man kunne forvente... For all del; Kanye er dyktig når det kommer til det tekstmessige, både på innhold og levering/flow, men på "Graduation" er det selve musikken (jeg føler det blir litt feil å kalle det "beats") som stikker seg frem!

 

Jeg har alltid følt at Kanye er en "punchline-rapper", en som har et par utrolig gode rim her og der, men som må fylle opp låtene med litt dårligere rim... Man sitter kun igjen med punchlines, og ikke hele teksten etter et par gjennomhøringer. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper folk skjønner...

 

Tematikken er mye av den samme som før; "Jeg er kulere enn deg", forskjellige hverdagsproblemer og kristendom går igjen.

 

 

Jeg ser nå i ettertid at jeg kanskje burde smettet inn et par linjer i anmeldelsen om dette, men jeg ble ganske overhvelmet av musikken!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...