Gå til innhold

Zepto Znote 6625WD - latency problem


Svipdag

Anbefalte innlegg

Har nettopp testet en Zepto Znote 6625WD, toppspekket. På papiret er det en usannsynlig fet maskin, med det beste grafikkortet, 800mhz ram osv.

 

Men til avansert mediabruk viste den seg av en eller annen grunn å ikke fungere så bra. Testet den ved hjelp av DPC ( http://www.thesycon.de/eng/free_download.shtml ) , og der kom en alvorlig latency-bug fram.

 

Den hadde opptil 5-6 ganger mer latency enn min andre laptop (Lenovo z61m -forøvrig en meget bra maskin, om enn mye dårligere spekket enn zeptoen). I følge analysen var zeptoen uegnet til kraftig lyd/videoeditering.

 

Ville vært forsiktig med innkjøp av denne maskinen til slikt bruk. Inntil det kommer en fiks? Mulig det må til en biosoppdatering. Eller kanskje en forbedret busstruktur. Har gått tom for teorier om hvordan en så fet maskin kan få slike problemer.

 

Noen som har kommentarer til dette?

Endret av Svipdag
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei der!

 

Jeg kan bekrefte det du sier.

Kjøpte min 6625wd primært for å lage lyd og den har funket som bare F helt til nu nylig.

(Jeg kjørte digre prosjekter i ableton live med 3 eksterne controllere samt reWire og midi-sync til 2 andre PC-er + plugins å vsti å u name it og det gikk totally knirkefritt. seriøst.)

Oppdaterte nylig til siste bios og etter det har det bare vært sorg å skit å tweaking å søvnløse netter uten at jeg har kommet noen vei som helst. Er ca99.98 % sikker på at det må være biosen..

 

Har du noe mulighet for å sjekke evt bekrefte at den du testa ikke kjørte med den biosen som den ble levert med?

Mener det var v005. (eller lavere)

 

Ogeh... du har ikke tilfeldigvis fått løst problemet?

 

mvh,

Kurt K.

Lenke til kommentar
Ogeh... du har ikke tilfeldigvis fått løst problemet?

 

mvh,

Kurt K.

 

 

Jeg må innrømme at jeg ga opp hele maskinen. prøvde meg med en ny Lenovo i stedet. Den har temmelig fete speks den også, men har tilsvarende problemer. Om enn mindre. Modellen jeg tenker på her er en N200, og den kjører på den nye "sementblanderen" vista.

 

Latencyproblemene her var langt mindre enn zeptoen, men fremdeles for store for lydbruk. Det er vanskelig å pinpoite hvor problemet ligger, men det skal være slik at alt som bedriver "polling" internt i systemet skaper latency. Da er det enten OSet, enhetsdrivere, eller chipsettet (Santa rosa). En vanskelig sak og temmelig uoversiktlig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Kan opplyse om at det faktisk var en dårlig bios. Mailet til zepto-supporten og fikk tilsendt den gamle biosen (v4) og etter at den var installert funka ting som de skulle igjen. Det får en si er en smule svakt av zepto folka, og lage dårlige bioser så der.. . Skal forfatte en mail til dem ang saken, straks jeg bare vet hva jeg skal si :)

 

mvh,

Kurt K.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Kan opplyse om at det faktisk var en dårlig bios. Mailet til zepto-supporten og fikk tilsendt den gamle biosen (v4) og etter at den var installert funka ting som de skulle igjen. Det får en si er en smule svakt av zepto folka, og lage dårlige bioser så der.. . Skal forfatte en mail til dem ang saken, straks jeg bare vet hva jeg skal si :)

 

mvh,

Kurt K.

 

Interessant. Dessverre for sent, men greit å vite. Dårlig av de å ikke legge ved den beste biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...