The Prodigy Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Skrevet 6. oktober 2007 Nå prøver igjen, under installasjon av ubuntu får jeg dette under klargjør disk: Veiledet - bruk hele disken SCSI (0,0,0)(sda) -160gb Veiledet - bruk sammenhengende frie plass Manuelt Om jeg velger manuelt og går videre får jeg feilmelding om vekselminne
The Prodigy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har nu endelig klart å løse problemet.. etter flere reinstallasjoner... måtte også ha en vekselspartisjon på noen gb... Så nu får vi se hvordan dette går da.. Har også installert en del programvare, men KOrganizer, som er et kalender/planleggings program vil dog ikke virke..jeg får den ikke til å ligge under Application/Kontorstøtte... Vet ikke hvor den er..? Noen andre kalender programvare..? Finner ingen under Add/remove....
AlecTBM Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Det er en tommefingerregel at swap (vekselsminne) skal være dobbelt så stor som ram'n
hockey500 Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 som kanskje var gjeldende når det var vanlig med 256 og 512 mb ram. Har du 2gb ram i dag trenger du ikke swap. har du 1gb ville jeg kanskje lagd en swap-partisjon på 200mb, men å ha mer enn det er bortkastet
Del Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Software suspend/hibernate uswsusp bruker vel swap, så det kan være greit å ha litt av det selv om man har mye ram. De fleste har en GB å avse i dag, så det burde ikke være noe problem. Sjekk ut Evolution hvis du vil ha en Outlook klone. Ellers er Thunderbird veldig bra. Endret 7. oktober 2007 av Del
olefiver Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 I forhold til å bruke swap til suspend to disk så anbefalles swap halvannen gang størrelsen til ram, etter hva jeg har lest. Jeg har 1:1 forhold på ram og swap på laptoppen min, og har aldri hatt problemer med suspend2disk med swap.
The Prodigy Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Skrevet 9. oktober 2007 Hei, Jeg trenger en Kalender/ to Do program.. fant en på add/remove, men den virker ikke.. den vil ikke vises under office.. Noen tips til kalender programvare til ubuntu..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå