Gå til innhold

Asus G1S/Asus G2S eller Toshiba X200


vestlia

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Unnskylder alt maset jeg har stelt i stand på forumet, men nå er oppgjørets time kommet og jeg trenger hjelp ;)

Har nå ventet i over et halvt år på den sagnomsuste XPS en, men når den kommer, er til og med minsteprisen skyhøy!

 

Derfor er jeg på jakt etter en litt billigere data. Jeg vil gjerne ha en data som holder i 2-3år, og kanskje enda da kan spille noen spill.

 

Mine krav:

*HDMI eller DVI

*Grei prossesor

*Bra GPU så den holder til spill en god stund

*17" eller 15" går for ett fett

*Helst ganske lyd stille

*Ikke altfor lang leveringstid

 

Tror det var alle kravene. Har sett litt på Toshiba X200, og synes denne ser bra ut. Men vil helst ha noen tips fra dere som er gode på dette :thumbup:

 

 

EDIT: Har nå bestemt meg for å ringe til dell å se om det går ann å få XPS 1730 ned i en 15 000kr, om ikke dette går, kjøper jeg mest sannsynelig Toshiba X200, om ikke dere på forumet har noen innvendinger da? :roll:

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte just: Acer Aspire 5920G

 

+ God batterilevetid

+ God CPU

+ God GPU

+ Lett å installere XP på

+ HDMI

+ Kjekk pris (selv om den nylig ble satt opp 1k)

 

Til nå virker maskinen veldig god. Kan ellers peke på denne tråden der PC-en blir diskutert, og HW.nos test av maskinen.

 

Lykke til med valg av ny PC.

 

EDIT: En bærbar (eller PC generelt) som holder i 3 år skal du jaggu lete lenge etter, si fra om du finner :)

Endret av Ravn
Lenke til kommentar

Så ganske bra ut denne. Men jeg synes den har to negative ting

1. Jeg skal flytte litt på den, kanskje 1 gang i uka (i en sekk til skola), og den hadde problem med at den ikke hadde godt av press på seg (at den var veldig skjør).

 

2. Den hadde litt dårlig GPU i forhold til Toshibaen. Selv om den er 4000kr billigere, så tror jeg kanskje det lønner seg og punge ut det for et bedre grafikk kort?

 

Ellers var det et jævla bra forslag. Har hørt mye bra om Acer pc`er, og i og med at denne har en tråd her på forumet der jeg kunne stilt spørsmål, så er det klart med på den lista over dataer jeg vurderer.

 

Takker så mye for forslaget Ravn ;)

Lenke til kommentar

1. Jeg synes ikke den virker noe særlig skjør. Jeg kjøpte en sekk sammen med maskinen og tror dette er mer enn godt nok.

 

2. Det finnes selvfølgelig maskiner med bedre GPU, det gjelder bare å finne ut _HVOR_ mye bedre en egentlig er. Sjekk gjerne ut tester tatt i 3DMark og PCMark. Det er kjipt å legge legge ut flere tusen for en forbedring du med letthet kan overklokke til imho.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig god på dette med å sjekke ytelse i 3DMark osv, eller å leite meg frem. Men når Acer dataen har 8600M GT 256MB, og Toshibaen har 8700 512MB, pluss at den koster 3k mere, så er vel den ekstra ytelsen vært pengene?

 

Eller hva synes du? Hvor mye bedre kan man klokke Acer`en?

Vil helst at den skal vare i alle fall 2år (siden 10-15k er satans mye peng), så tror du den greier å kjøre de nyeste spillene på medium-max grafikk? (tenker da hovedsakelig på Crysis og Starcraft 2, pluss at det kommer vel flere gode spill)

Lenke til kommentar

husk at asus G1S har bedre grafikkort enn Acer 5920G i og med at den har GDDR3 istedet for DDR2.

 

3dMark06 Acer 5920G: ca 3000 stock.

3dMark06 ASUS G1S: ca 3800 stock (ca 500 poeng mindre enn 8700GT)

 

Så denne PC-en er verdt en ekstra titt

koster mellom 11700 og 12400

 

mvh

Torgard

Endret av Torgard
Lenke til kommentar
På statistikken Harribo linker til, ser det ut som om 8700 er en god del bedre enn 8600? Som han sa yter det nesten som 7950GTX og det skal jo være et sabla bra grafikk kort.

9601101[/snapback]

Jeg sa kortet yter sånn ca like bra som GO 7900GTX , IKKE 7950GTX, det yter bedre igjen. Visst du ser på dinside testen så får 8700GT ørlite bedre poeng i 3dmark 05 enn 7900GTX, noe som ikke har så mye og si.

 

EDIT : Skriveleif

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Hehe, sorry, glimsa litt feil.

 

Men sjekka med en venn nå, som sa at HP DV 9550 var bra, er denn bedre enn Asusen?

 

EDIT: Leste litt på Torgard sin tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=837288.

 

Er en pc med disse innstillingene et bra kjøp? Kankje et lurere kjøp enn X200?

 

Og hvor bra drar den diverse nyere spill?

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått denne ennå, men når jeg får den skal jeg forsøke å få tid til en liten oppsummering av hva jeg synes om den.

 

Jeg valgte en 15,4" med vilje, jeg spiller like fint på det som en 17". Dette er bare når jeg skal ta med meg maskinen bort og LAN'e litt. Men skal si mer om den når jeg får den.

 

Det eneste som er litt kjipt er dette med batteriet (når man lader OG batteriet er på under 90% synker tydeligvis ytelsen med 50%), men noen har kommet med en løsning på problemet, så ytelsen er oppe på over 90% når dette inntreffer. Det synes jeg er greit så lenge det kommer en BIOS-oppdatering senere.

Jeg har sannsynligvis fullt batteri og bruker lader når jeg spiller, så jeg kommer sannsynligvis ikke til å merke dette i det hele tatt (ihvertfall ifølge folk som har denne maskinen).

 

For meg blir x200 litt for stor, så det var aldri aktuelt, men det er opp til hver enkelt da.

 

-T

Lenke til kommentar

Ok, synes nemlig PC-en høres bra ut med tanke på de spesifikasjonene du fikk til den prisen. Men det jeg egentlig synes er viktigst er hvordan grafikkortet yter.

 

Hvordan tror du det yter med tanke på Crysis, Starcraft 2 og Oblivion/Two Worlds?

 

Når bestilte du dataen/når tror du den kommer, så du kan gi litt feedback?

 

EDIT: Bump, noen som har svar?

 

Vurderer nå å kjøpe en billigere pc til ca. 10k, som har ganske høy ytelse. Men om jeg ikke får flere bra tips, må jeg nok punge ut det lille ekstra for X200, håper bare den er verdt det :roll:

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Ok, synes nemlig PC-en høres bra ut med tanke på de spesifikasjonene du fikk til den prisen. Men det jeg egentlig synes er viktigst er hvordan grafikkortet yter.

 

Hvordan tror du det yter med tanke på Crysis, Starcraft 2 og Oblivion/Two Worlds?

 

Når bestilte du dataen/når tror du den kommer, så du kan gi litt feedback?

 

EDIT: Bump, noen som har svar?

 

Vurderer nå å kjøpe en billigere pc til ca. 10k, som har ganske høy ytelse. Men om jeg ikke får flere bra tips, må jeg nok punge ut det lille ekstra for X200, håper bare den er verdt det :roll:

9605978[/snapback]

 

Jeg vet at grafikkortet yter til ca 3800 i 3dMrak06, altså 500-600 poeng mer enn den andre versjonen av 8600GT (med DDR2 RAM). 8700GT yter ca 800 poeng mer enn 8600GT (GDDR3) med sine 4650 poeng. Hvordan dette vil være i spill kan jeg ikke uttale meg om. Se forøvrig benchmark på grafikkort her

 

Når man tenker å dra det nyeste av det nye av spill, vil en stajonær maskin yte bedre, men jeg regner med at man kan kjøre relativt bra med detaljer og slikt. Jeg kunne spille wow på min gamle maksin med ATI9700, så alt avhenger av hvor kresen man er.

 

Jeg bestilte den for 1 uke siden, vet ikke når den kommer. Ordren er manuell, så jeg må ringe for å høre om de har sendt eller ikke (om jeg er interessert i det); kan ikke få dette på mail merkelig nok :(

 

Når alt kommer til alt, må man bare bestemme seg for hva som er viktigst. For meg er det viktig at ikke maskinen bare er til å spille på (17" er liksom litt for stort hvis det ikke er til gaming), så det var et naturlig valg til slutt.

 

Lykke til med valget uansett.

 

mvh

Torgard

Lenke til kommentar

Har nå greid å summere meg til 2-3 pc`er jeg vurderer, og endrer nå tråd tittelen fra Ny laptop, ca. 10-15k! Student/gamer pc til Asus G1S/Asus G2S eller Toshiba X200.

 

Vurderer egentlig begge disse pcene, eller G1S som er 15", ellers lik G2S. Forskjellen mellom Toshibaen og Asusen er:

*Asus har 2,2Ghz mens Toshiba har 2,0Ghz

*Asus har NVIDIA GeForce 8600M GT GDDR3 SDRAM - 256 MB, mens Toshibaen

har Go8700GT 512MB

*Asus har Vista Ultimate mens Toshibaen har Home Premium

*Asus har vanlig DVD-brenner mens Toshibaen har det samme bare med HD-DVD leser (noen hevder brenner, men det stemmer nok ikke).

 

Er noen andre forskjeller også, men det bryr jeg meg ikke om, siden de mest sannsynelig ikke er så viktig.

 

Begge er også sånn ca like i pris.

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...