Gå til innhold

Zepto pc, svart skjerm ved oppstart


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har problemer med en zepto bærbar pc. Den er nok minst 4-5 år gammel. Når jeg starter opp PC-en blir skjermen helt svart, og den forblir det hele tiden. Alle lampene som indikerer på at det er strøm tilkoblet, at den jobber lyser. Hva er galt?

 

Det er installert pclinux os på den. Før den ble slik låste musen seg helt fast. Så PC-en ble restartet og etter det ble PC-en slik..

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
hvis PC-en er helt start ved oppstart (dette gjelder det første bildet/teksten du ser) så er det mest sannsynlig at lampa bak skjermen har gått.. prøv å finn et sterkt lys og lys direkte på skjermen, da kan du nemlig se om teksten står der.. lykke til ;)

9597371[/snapback]

 

Prøvde nettopp med en stor og sterk maglite, men det hjalp ikke. Den er sort ved oppstartsbildet, men den er også sort hele tiden ellers.. Altså jeg får ikke frem noe bilde i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Merkelig. I dag virket skjermen. Og den har ikke virket den siste uken når jeg har startet den. Tegn på at skjermen begynner å bli ødelagt/dårlig kontakt?

9605696[/snapback]

Høres ut som det er dårlig kontakt mellom skjerm og pc, du bør sende en email til der du kjøpte den og forklare problemet ditt. Må ikke begynne å åpne pc for da kan du miste garantien din.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med en zepto bærbar pc. Den er nok minst 4-5 år gammel. Når jeg starter opp PC-en blir skjermen helt svart, og den forblir det hele tiden. Alle lampene som indikerer på at det er strøm tilkoblet, at den jobber lyser. Hva er galt?

 

Det er installert pclinux os på den. Før den ble slik låste musen seg helt fast. Så PC-en ble restartet og etter det ble PC-en slik..

 

Hva kan være galt?

9595506[/snapback]

 

 

Hva er typebetegnelsen på denn Zeptoèn du har?

Zepto har noen maskiner som er identisk med Whiteboks cl 51/56 serien.

Zepto sinn versjon heter vel Znote 4200.

 

Men det jeg vil frem til er at CL56 har hatt et problem med akkurat svart skjerm spesielt om du har kjørt den helt tom for strøm....da må man vanligvis kortslutte j1 og oppgradere bios i samme slengen.

 

Geir

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg er ikke helt sikker på hva typebetegnelsen er. Det er egentlig søsteren min som eier den. Når PC-en er på, står den alltid på strøm. Det som skjedde før skjermen ble slik var at PC-en låste seg, og at hun tok ut strømmen på PC-en uten at hun slo av PC-en. Etter dette ble den bare sort, helt til i dag når jeg prøvde å slå den på.

 

Tror kanskje det var modellen før CL56. Det er en 14" skjerm, med 1 ghz pentium et eller annet, og et nvidia grafikkort. 7600 ..? Er 256 mb minne (tror jeg).

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...