vestlia Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Så du, meats, er helt fornøyd med dataen og synes den yter bra? Hvordan er brenneren? Kjapp? (har nemlig en brenner på denne PC-en som bruker rundt 20min på å brenne en dvd film på 4.7GB, og ville helst hatt en kjappere)
vestlia Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Tok en telefon til Dell nå, og fikk et prisoverslag på ca. 18 000kr. Eneste minuset var da 160GB harddisk (usikker på rpm) og 1GB ram. Ellers var det den nye fysikk prosessor greia, 2.2Ghz CPU og den vanelige GPU en. Vurderer nå å kjøpe Toshiba x200 til 15500kr, istedet for Dellen til ca. 18500kr da. Er det veldig stor ytelseforskjell mellom disse? PS: Posta samme innlegget i Dell tråden, men tenkte det kanskje kunne bli forskjellige svar, så jeg posta her også
Harribo Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Tok en telefon til Dell nå, og fikk et prisoverslag på ca. 18 000kr. Eneste minuset var da 160GB harddisk (usikker på rpm) og 1GB ram. Ellers var det den nye fysikk prosessor greia, 2.2Ghz CPU og den vanelige GPU en. Vurderer nå å kjøpe Toshiba x200 til 15500kr, istedet for Dellen til ca. 18500kr da. Er det veldig stor ytelseforskjell mellom disse? PS: Posta samme innlegget i Dell tråden, men tenkte det kanskje kunne bli forskjellige svar, så jeg posta her også 9610449[/snapback] Vel, får du 2 stk 8700GT med Dellen ? Da blir det litt forskjell på spill ytelse. Men toshiba blir levert med 2gb minne, noe som er et "must" i windows vista, når du skal bruke den til nyeste spill. Du kan evt. kjøpe til mer minne senere til Dell maskinen, finnes minnevelgere på komplett.no som hjelper deg og velge riktig minne til den maskinen du kjøper. EDIT: Her er en liste over 3dmark ytelse av 8700GT med SLI og uten SLI. Endret 1. oktober 2007 av Harribo
OPL Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Etter hva dere har erfart er jeg ganske heldig. Ingen problemer foruten om en liten komplikasjon med en driver, men er nå ordnet. Håper dere får fikset deres, for denne er til å anbefale fra min side. Til dere som skal instalere driver fra laptopvideo2go.com Kan anbefale denne atm: 163.44 http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=14562 1.Last ned og extract den (trenger ikke winrar eks) 2.Last ned Modded INF fra samme siden og legg den inn i mappen der du extractet driveren 3.Installer og nyt den 9609189[/snapback] Når jeg prøver og instalere denne så for jeg opp en feilmelding " installasjonsprogrammet for nvidia fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes" Vet du hva som kan være feil her ?
vestlia Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Prata med en som driver en datasjappe borti her, og han klaga over at Toshiba hadde ræva service, så han ville ikke anbefalt den dataen. Dog han synes den så grei nok ut på papiret. Hva sier dere? Er servicen deres dårlig, og Hp, Asus og Acer sin bedre?
OPL Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 la inn mod inf nå men nå får jeg plutselig feilmelding om at jeg ikke har windows vista. Lastet ned fra den linken du ga.
vestlia Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Noen som har noe mer positivt å si om PC-en eller har fårr flere problemer? Noen som har prøvd med andre spill el?
Harribo Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Prata med en som driver en datasjappe borti her, og han klaga over at Toshiba hadde ræva service, så han ville ikke anbefalt den dataen. Dog han synes den så grei nok ut på papiret. Hva sier dere? Er servicen deres dårlig, og Hp, Asus og Acer sin bedre? 9612702[/snapback] Kanskje toshiba har rævva service, men du har uansett krav på en ny/rep maskin om det er noe galt me den. Har hørt at HP ikke har så god service som de skulle ha hatt, men acer og andre merker vet jeg ikke noe om.
jezper Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Er for tiden i kjøpemodus.Vurderer X200 som erstatter til min tower. Maskinen vil bli brukt til bildebehandling (photoshop), videoredigering, film (SF-Anytime + DVD). 1.Er maskinen god nok for bilde- og filmbehandling? 2.Hva er forskjellen mellom X200 og X205? 3.Noen nevneverdige forskjeller mellom DVI og HDMI? Har TV og 19" dataskjerm med DVI kontakt. 4.Finnes det overgangskabel mellom DVI og HDMI? 5.Hvilken versjon av Vista følger med X200? Det vil være aktuelt å utvide mulighetene med f.eks eMagic Firewire (PCMCIA) og en Wester'n harddisk. 6.Noe annet av utstyr jeg bør tenke på? Ville, praktiske og snusfornuftige forslag tas imot med takk. 9601310[/snapback] For å svare på spørsmål 1, så syns jeg heller du burde gå for en 17" med minst 1920*1280 eller hva det nå er. Altså med andre ord høyere oppløsning
Dobbel 0 Bobby Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 uansett....hvis du skulle få feil med maskinen (god forbid) så er det vell der du kjøpte PC-en du skal hamle opp med? netshop ol.? ikke toshiba direkte
Dobbel 0 Bobby Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Er for tiden i kjøpemodus.Vurderer X200 som erstatter til min tower. Maskinen vil bli brukt til bildebehandling (photoshop), videoredigering, film (SF-Anytime + DVD). 1.Er maskinen god nok for bilde- og filmbehandling? 2.Hva er forskjellen mellom X200 og X205? 3.Noen nevneverdige forskjeller mellom DVI og HDMI? Har TV og 19" dataskjerm med DVI kontakt. 4.Finnes det overgangskabel mellom DVI og HDMI? 5.Hvilken versjon av Vista følger med X200? Det vil være aktuelt å utvide mulighetene med f.eks eMagic Firewire (PCMCIA) og en Wester'n harddisk. 6.Noe annet av utstyr jeg bør tenke på? Ville, praktiske og snusfornuftige forslag tas imot med takk. 9601310[/snapback] For å svare på spørsmål 1, så syns jeg heller du burde gå for en 17" med minst 1920*1280 eller hva det nå er. Altså med andre ord høyere oppløsning 9614862[/snapback] oppløsningen på toshibaen er jo ganske bra spør du meg....hps hdx har samme oppløsning og den har 20 tommer...er jo også fler 17 tommere med kun 1440 i oppløsningen...men ja, enig i at stor oppløsning er bedre når det kommer tilo bildebehandling
vestlia Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Noen her som har prøvd å overklokke? Noen på notebookreview.com som hadde overklokket, og resultatet ble jo rett og slett drit bra. Core: 702 Memory: 900 Og 3DMark 06 score kom på: 5858 (usikker på oppløsningen) Her er en link: http://forum.notebookreview.com/showthread...t=151786&page=7 Noe annet jeg lurer på er HD-DVD leseren, på alle sider står det at det er leser, men her på forumet sa noen at det var HD-DVD brenner, noen som har prøvd å brenne en HD-DVD for å se om det går?
JRF Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har også X200 og har oppgradert de driverne som er å oppgradere... Prøvde å installere Bioshock men der kommer jeg kun til introen så blir det svart skjerm og ikke noe spilling... Mulig det er for dårlig driver, har som sagt installert den siste til Toshiba men skal teste den driveren som ble nevnt her. Har etter å ha installert den siste displaydriveren til Toshiba fått veldig lagging når jeg skal spille av HD-DVD plater... Den fiker det rett og slett ikke... Det gjorde den dog da jeg testet en HD-DVD film rett etter at jeg hadde fått PC-en så diverse oppgarderinger kan være feilen her... Har også oppgradert HD-DVD spilleren på maskinen... Maskinen ser ser rå ut og er det sikkert også, er bare jeg som ikke har fått brukt nok tid med den enda... Er dog usikker på om jeg trives med Vista og vurderer og få inn XP på den... Hvis noen har noen tips til dette så tas de imot med takk. Skal poste mer når jeg har fått puslet litt mer med maskinen...
OPL Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis noen har hatt det samme problemet som jeg har hadde det vært veldig bra om du kunne hjelp, har laget en post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840301 River snart av håret pågrunn av det problemet
TBSkippy Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 For å svare på spørsmål 1, så syns jeg heller du burde gå for en 17" med minst 1920*1280 eller hva det nå er. Altså med andre ord høyere oppløsning 9614862[/snapback] "Baller" for tiden med en HP Pavilion zt32xxx, med en oppløsning på 1280x800, med tilhørende blasse farger. - Helt super til Firefox, Openoffice og ditto. Men uegnet til bilde- og filmbehandling m.a.o. Bruker stasjonær til bildebehandling - men den bråker like mye som en støvsuger. Antar den suger like mye støv som støvsugeren også. Tanken bak spørsmålet var i første rekke prosessorkraften. Makter maskinen tunge RAW-filer på 60-70 MB? ....eller rekker jeg å løse sudoko'n mens jeg venter....
Dobbel 0 Bobby Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Tanken bak spørsmålet var i første rekke prosessorkraften. Makter maskinen tunge RAW-filer på 60-70 MB? ....eller rekker jeg å løse sudoko'n mens jeg venter.... 9621084[/snapback] kommer jo ann på hvor stødig du er på sudoku? maskinen skal jo vell være kjapp nok til dette tror jeg uten å være sikker på noe som helst. du kan jo kjøpe 4 gb ram å stappe inni'en da EDIT: Ja...prossessoren...du sier noe der...hmmmnoen andre? jeg har samtidig et annet spm: dere som plages med lyden, har dere prøvd hode telefoner? er det like ille da, eller er det kun når dere bruker harman kardon høytalerne? EDIT2: hehe...x200 koster nå kr 14600 hos amentio Endret 2. oktober 2007 av superjorn82
ventle Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Noe annet jeg lurer på er HD-DVD leseren, på alle sider står det at det er leser, men her på forumet sa noen at det var HD-DVD brenner, noen som har prøvd å brenne en HD-DVD for å se om det går? 9620457[/snapback] Det finnes vel per dags dato ikke HD-DVD brennere til bærbare?
Dobbel 0 Bobby Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 vet at toshiba har laga noen, men om de er satt ut i distubusjon er usikkert, men somsagt, det var noen er i tråden som mente at det var brenner... DU SOM SA DET: hvordan fant du det ut?
vestlia Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Ser det er 2x1024Mb Ram på denne dataen, men ringte inn og kunne får 1x2048Mb Ram isteden. Er dette lurt med tanke på oppgradering til 3Gb Ram seinere, eller vil ytelsen bli dårligere? Lurte også på om jeg skulle spørre om jeg kunne få 1x160GB 7200rpm harddisk istedenfor 2x160 5200rpm, men det blir vel for vanskelig for dem? Kanskje det også blir mer ulyd av dataen og varmeproblemer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå