Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!


Huginn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på to FNAC-butikker i Paris i går (ala El-kjøp, bare bedre) . Der hadde de utstilt på rekke og rad haugevis med bærbare modeller fra forskjellige produsenter. Her hadde de to utgaver av X200'en - den ene med 2.4 og den andre 2.2 GHz CPU - begge for øvrig med 8700 GT'en. Disse sto rett ved siden av Asus G2S'en. Jeg må bare si en ting: Jeg ble veldig skuffet over Toshiba'en. Svartnivået er svært dårlig! Svart er grått akkurat som på min nåværende bærbare. Dette har irritert meg mye i spill og film - både dårlig svartnivå og blasse farger. Asus G2S'en til en mye hyggeligere pris derimot.. hadde et flott svartnivå - en helt annen skjermtype mao. I tillegg var tastaturet på den fast og fint, i motsetning til en plastfølelse på Toshiba'en.

 

Kan ikke si meg enig i det du sier der.

Jeg synes sort nivå er veldig bra. Ser som regel mest HD-DVD film koblet til plasmaen, men har også prøvd skjermen som sitter i X200. Synes sort nivået er kjempe bra og har ikke lagt merke til at det er dårlig. Kanskje de du så hadde justert kontrasten.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Da er den bestilt fra Amentio. Noen som har erfaringer med 21C utgaven, og da helst med tanke på 2*8600GT?

 

Er det SLi på den fra Amentio da? Står ingenting om SLi på sidene deres...

 

Svar hurtig på dette, forresten :innocent: . Er det SLi på den, tar jeg å bestiller fra Amentio selv.

Lenke til kommentar
Da er den bestilt fra Amentio. Noen som har erfaringer med 21C utgaven, og da helst med tanke på 2*8600GT?

 

Er det SLi på den fra Amentio da? Står ingenting om SLi på sidene deres...

 

Svar hurtig på dette, forresten :innocent: . Er det SLi på den, tar jeg å bestiller fra Amentio selv.

 

Vet ikke om noen versjon av denne PCen der det kun er 1*8600GT, så går ut fra at det er 2 i sli. Hvis ikke går den rett tilbake igjen. På komplett står den samme, noen 100kr dyrere med sli, så regner med det er samme. Skal ringe Amentio i morgen og forsikre meg

 

EDIT: Har fått bekreftet fra Amentio at det er 2*8600GT

Endret av theoball
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig vanskelig å bestemme seg for denne eller Dell XPS1730. Ikke er det noen alternativer i mellom, og 1730 brukerene har store problemer med driverne til 8700 SLi, samtidig har den bedre HD løsninger og bedre prosessor.. for ikke veldig mange tusenlapper ekstra.

 

Tricky. Skulle ønske laptopmarkedet i Norge var litt mer custombasert, vi har jo bare skrot å velge i her.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor dere i det hele tatt vurderer disse laptop'ene nå som 8800M-baserte laptoper er rett rundt hjørnet. Er jo en GPU med langt mer futt i!

 

Kanskje fordi man faktisk trenger en ny PC? 8800GTX kommer til å bli ekstremt dyrt, særlig i Norge hvor vi hardwaremessig er helt i bakevja og litt til. Hvor mange maskiner i Norge kommer i det hele tatt til å komme med dette kortet? Jeg klarer å tenke ut en og det er XPS1730 som allerede nå er i kategorien "dyrere enn det meste annet som selges i Norge".

Lenke til kommentar

Beste kjøpet var nok 8700 GT modellen.

Hele pakka med HD-DVD, stor skjerm og nydelig bærbar til 15.000 der jeg får 5380 i 3DMark 06 er utrolig bra.

Har sett i andre tråder her der folk har betalt omtrent like mye men sitter med 3000-3500 i 3DMark 06 fordi dem sitter på et lussent og dårlig 8600 GT.

 

Nå har det seg slik at det ikke lages 8700 GT lenger, litt rart når 8700 GT er såpass bra og overlegent 8600 GT. Men det har sikkert noe med at 8700 GT ville ødelagt salget av 8800 når det kommer i butikkene.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Beste kjøpet var nok 8700 GT modellen.

Hele pakka med HD-DVD, stor skjerm og nydelig bærbar til 15.000 der jeg får 5380 i 3DMark 06 er utrolig bra.

Har sett i andre tråder her der folk har betalt omtrent like mye men sitter med 3000-3500 i 3DMark 06 fordi dem sitter på et lussent og dårlig 8600 GT.

 

Nå har det seg slik at det ikke lages 8700 GT lenger, litt rart når 8700 GT er såpass bra og overlegent 8600 GT. Men det har sikkert noe med at 8700 GT ville ødelagt salget av 8800 når det kommer i butikkene.

 

Nå er vel egentlig 8700 et oppklokket 8600 kort, og derfor egentlig ikke et eget grafikkort. Kanskje det blir relansert som et 8600gtx kort eller noe i den duren. 8700 og 8800 er ikke i samme liga en gang, 8800 yter dobbelt så bra.

Lenke til kommentar
Har sett i andre tråder her der folk har betalt omtrent like mye men sitter med 3000-3500 i 3DMark 06 fordi dem sitter på et lussent og dårlig 8600 GT.

 

Jeg sitter med et 8600gt kort.. har 3975 i 3dmark06 når alt er som når det kom orginalt.. En bitteliten overklokk(det vakke rare greia, temp lå fortsatt på samme som før) og jeg scorer 4325 =) Så 3000-35000? nope, trukke det ass.. 4300 poeng i 3dmark06 ække så værst for en pc som koster 10 900k(med en raskere t7500 cpu vel og merke, 10 600 med t7250=) 12 500 om man oppgraderer til hd-dvd :) Så var ikke så mye sannheter i det innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Har sett i andre tråder her der folk har betalt omtrent like mye men sitter med 3000-3500 i 3DMark 06 fordi dem sitter på et lussent og dårlig 8600 GT.

 

Jeg sitter med et 8600gt kort.. har 3975 i 3dmark06 når alt er som når det kom orginalt.. En bitteliten overklokk(det vakke rare greia, temp lå fortsatt på samme som før) og jeg scorer 4325 =) Så 3000-35000? nope, trukke det ass.. 4300 poeng i 3dmark06 ække så værst for en pc som koster 10 900k(med en raskere t7500 cpu vel og merke, 10 600 med t7250=) 12 500 om man oppgraderer til hd-dvd :) Så var ikke så mye sannheter i det innlegget ditt :)

Vanlig 8600gt får den scoren han nevnte, grunnen til at du får høyere er at du har den med GDDR3-minne. Til gjengjeld har du bare 256mb minne, som er litt i minste laget med så stor oppløsning som pcen har.

 

Uansett kan jeg ikke si meg enig med VistaGames. SLI-modellen er et langt bedre kjøp. Bedre prosessor, og ikke så altfor langt ifra dobbel grafikkytelse (uklokket). SLI støttes av de aller fleste nye spill, og eldre spill tror jeg ikke 1x8600gt får noen problemer med. Tipper disse kortene har 512mb GDDR3-ram mtp. at SLI-oppsettet har dobbelt så høy ytelse som vanlig 8600gt (SLI har vel maks 60-80% ytelsesøkning). Det vil med andre ord si at ytelsen ligner litt på den thomsSim87 får. Dette er dog bare spekulasjoner, men er ganske sikker på at SLI-oppsettet er bedre, og det er nok ikke uten grunn at Toshiba byttet. Om det også stemmer at 8700 bare var et overklokket 8600, så kan man vel komme et stykke med å overklokke SLI-oppsettet. =)

Lenke til kommentar

Halloen fellow-x200 pepz.

 

har en tendens når jeg spiller av Itunes og Wow samtidig (gjerne firefox også oppe) så lagger det (ikke i spillet) slik at musikken hakker.. er veldig irriterende..

 

Noen andre som har hatt dette problemet? for en PC jeg brukte 15k på forventer jeg at dette ikke skulle være et problem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...