Gå til innhold

Hvor kjøpe kjølepasta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt ann på hvor du bor.

Bor du i en relativt stor by finner du helt sikkert en butikk som har Arctic Silver 5 Termisk Pasta.

Skulle dette ikke være tilfelle er det ikke enormt stor forskjell pastaen som er nevnt over (verdens beste?) og de av lavere kvalitet som kan kjøpes hos chlas o.l. med mindtre du skal overklokke kraftifg e.l.

 

(ikke si at jeg sa det, steining neste)

Lenke til kommentar
xNINJA: Hva er den beste goopen da?
Det er litt vanskelig å si sikkert, men det er ikek AS5. Det er flere som er bedre, deriblant Artic Cooling sin egen MX-1.

 

Mistenker at det er Coollaboratory sin Liquid Pro som har de beste termiske egenskapene, da denne pastaen er rent flytende metall. Ulempene er at den leder strøm godt, spiser aluminium, er vanskelig å påføre og jeg har hørt skrekkhistorier om kjøleblokker som nærmest blir limt fast.

Lenke til kommentar
xNINJA: Hva er den beste goopen da?
Det er litt vanskelig å si sikkert, men det er ikek AS5. Det er flere som er bedre, deriblant Artic Cooling sin egen MX-1.

 

Mistenker at det er Coollaboratory sin Liquid Pro som har de beste termiske egenskapene, da denne pastaen er rent flytende metall. Ulempene er at den leder strøm godt, spiser aluminium, er vanskelig å påføre og jeg har hørt skrekkhistorier om kjøleblokker som nærmest blir limt fast.

9596488[/snapback]

Jepp ifølge denne testen (utført med vannkjøling der kjølepastaen har en del mer å si enn ved luftkjøling), kommer liquid pro best ut, men er bare marginalt bedre enn MX-1. Legg også merke til at AS5 er like bra som billigproduktet til AS, ceramique.

Lenke til kommentar
Clas ohlson selger til 200kr. Hvor bra den er vet ikke jeg :) Men jeg bruker den.

9596663[/snapback]

 

Hvor mye får du da??

De på shg.no kostet jo bare 16-60 kr ca :hmm:

9598675[/snapback]

Ja, du kan forhøre deg om hvilke nettbutikker som sender med brev, da er det nesten ikke å bry seg om frakten. :9 30,- og sånnt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...