Gå til innhold

Øke rekkevidde på tråløst


nb

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende oppsett hjemme:

 

- En DLink DI624 trådløs router/aksesspunkt (tror det var modellnummeret) som står ved ADSL-modemet på kontoret mitt

- Kablet nett til stasjoneær PC i samme rom

- En printer i samme rom på tråløst

- En laptop med innebygget trådløst kort som brukes i hele huset

- En PlayStation 3 og snart en XBox + HTPC som står i stua en 10-15 meter unna i luftlinje gjennom en del vegger av Frogner-tykkelse, samt i vinkler som gjør at veggene blir VELDIG tykke.

 

Problemet er rimelig nok knyttet til spillkonsoll i stuen. Jeg har eksperimentert med hvor langt unna den trådløse routeren kan stå for at PS3en skal ha kontakt,og det var ikke langt. Laptopen har signal i stuen, men det går til tider plagsomt tregt.

 

Jeg ønsker altså å få opp fresen i stuen. Vil noen av disse løsningene funke?

- Sette opp en rangeBooster på kontroet?

- Sette opp et trådløst aksesspunkt på stuen med kablet nett til PS3/Xbox/HTPC i håp om at et trådløst aksesspunkt vil ha bedre mottakeregenskaper enn hva de innebygde i Laptop/PS3 har

 

Alternativt kan jeg prøve homeplug, men ytelsen ser ikke ut til å være allverden i praksis, samt at det koster en del mer.

 

Løsningen vil uansett være midlertidig, jeg har lagt klar CAT5e som blir trukket fra stuen til kontoret nå roppussingen min tar et steg fremover.

 

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...