Barcarolle Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 (endret) Etter litt overklokking og slikt, med et program som fulgte med PC-en, frøs maskinen og jeg måtte naturligvis restarte. Dataen startet og begynte en eller annen minnesjekk. Er ikke helt sikker på om det var det. Den klarte jeg selvfølgelig å avbryte, ved å komme borti restart knappen. Da stanser maskinen ved boote-sekvensen og sier meg at forrige boot ble gjort feil. Jeg bare proceeder og tenker ikke noe mer over det. PC-en funker og alt går smertefritt, eller? Vel, siden min uheldige overklokkingserfaring har minnet vært nedsatt eller dårlig. PC-en fryser av og til, men kommer seg etter litt, og spill har begynt å lagge. Jeg har to minnebrikker, og siden jeg køddet det til virker det som om de ikke jobber unisont, (like mye jobb på hver). Minnet jeg har er "corsair twin2x 6400pro ddr2 2048 mb cl4. Hovedkortet er "Asus crosshair nForce 590 SLi. Jeg mistenker at minnet er feil, mtp. at jeg avbrøt den sjekken, og at biosen er litt gal? Det stod ganske ettertrykkelig at den minnefiksingen IKKE måtte avbrytes. I tilleg avgir maskinen en høyst irriterende lav tikkelyd, sånn cirka hvert sekund eller litt mindre. Hva er det? Hva kan jeg gjøre for å løse samtlige problemer? Endret 27. september 2007 av Jensemann4
Megern Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 (endret) Du kan prøve å resette CMOS. Dette gjøres ved en jumper på hovedkortet. Se i manualen til hovedkortet eller søk på internett. Endret 27. september 2007 av Megern
Barcarolle Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Jeg gjorde det, et par ganger. Hmmm jeg er rådløs, kanskje like greit å sende hele driten inn til komplett. Det har bare vært problemer helt siden jeg fikk den.
Syar-2003 Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 (endret) Det du har opplevet er operativ systemets checkdisk ved boot grunnet at du har overklokket og fått ustabilitet (minne/disk kontroller etc)og derfor korrupsjon på filsystemet . Nødvendige operativsystem filer på HDD er blitt skadet og OS kan ikke boote grunnet fil korrupsjon. Dette har isåfall ingenting med hardwaren levert av komplett å gjøre. Sett spenningen på minnet ditt til verdien som produsenten av brikkene sier (ikke auto i bios) og kjør memtest86 , deretter reinstaller operativsystemet. Det er ikke akkurat ukjent ved overklokkingsforsøk med med eksisterende windows installasjon at går det galt ødelegges filsystem/filer og OS . Endret 28. september 2007 av syar2003
Megern Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Det som syar2003 sa kan nok stemme ganske bra med det som har skjedd. Vis du har en OS cd/dvd i nærheten kan du instalere OS'et på nytt.
Barcarolle Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg var klar over at det ikke var hardwaren til komplett. Men hele PC-en har vært noe drit i over ett år nå. Tenkte å levere inn slik at de kan ta alt i samme slengen. Fikse hardware, og BIOS eller hva fanden som er feil. Takk for tips, skal prøve. Eneste er at windows kan boote nå. Men jeg har betraktelig nedsatt ytelse. Før jobbet minnebrikkene "samtidig", nå virker det som de er ute av fase..... Endret 28. september 2007 av Jensemann4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå