Gå til innhold

Ny gamerpc til 9-14.000kr


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny gamerpc som skal kunne kjøre kommenede fps spill bra (Crysis, Frontlines, BF3 osv.).

Fritiden er for kort og dyrebar til at jeg orker å bygge noe selv, dessuten har jeg ikke peiling på det, så alt skal kjøpes fra en butikk og leveres klar til bruk.

 

Edit:Budsjett, inkl.montering:maks 15.000,-

Leveringstid: asap, men kan vente litt, bør være i hus før november!

Bruksområdet: Krevende FPS spill, Windows Vista, ingen overklokking, bruker crt skjerm så ingen fast oppløsning.

Hva jeg har: Mus, Høytalere, headsett og en 20" Samsung syncmaster1100 CRT skjerm.

 

 

Hva jeg trenger:

 

Hovedkort – den viktigste komponenten, best mulig for evt. framtidig oppgradering, minimum 4 ram slotter.

CPU - 4 kjerner er vel litt overkill forløpig, tror en bra dobbelkjerne holder.

Ram - vil heller ha bare 2G som er bra, enn 4G med dårlig/billig type. Minst 1G per brikke.

Skjermkort - må takle kommende spill, men ikke det dyreste på markedet.

Lydkort - bra, men ikke svindyrt.

Harddisker - en rask, f.eks. raptor 74G til system og en vanlig 500G som er pålitelig.

DVD spiller/brenner - alle format og grei hastighet, billig.

Strømforsyning - ikke veldig støyende, bør takle evt. oppgraderinger/tillegg i PC-en.

Kabinett: romslig og funksjonelt, utseende er mindre viktig.

Tastatur - billig og bra, med ledning.

Operativsystem - Windows Vista home premium oem Norsk (hvis ikke noen har gode argumumenter for å ha engelsk versjon). Usikker på dette med 32bit og 64bit versjoner, vil ha den som er best for spilling?

 

Alle gode råd mottas med takk! :)

Endret av FPShooter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er vel ikke pålogget til enhver tid, og alle er ikke inne i dette subforumet :p

 

Komplett eller Netshop er vel de "beste" alternativene siden du skal ha en ferdigbygd PC.

 

Jeg tok utgangspunkt i "Din Side" PC-en hos Komplett (den som koster 10 000 kroner i standardutførelse), og konfigurerte den til dette;

 

-Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

-Corsair Powersupply 620W

-Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

-Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

-Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

-Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

-Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

-Gainward GeForce 8800GTX 768MB

-NEC DVD-brenner AD-7170S Silver OEM SATA

-Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail

-Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom

-Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk

 

Ferdig bygd kommer denne på 15 025,- kroner

(frakt er det eneste som kommer i tillegg)

 

Blir det for mye, kan du enten kutte ut Raptor disken eller gå ned fra ett 8800GTX til ett 8800GTS 640MB.

 

Prøv deg frem selv hos komplett og netshop, sistnevnte har alle Battleground modellene du kan konfigurere bra (f.eks. Mayham har veldig mange konfigmuligheter!)

 

EDIT: glemte lydkortet jeg hadde i oppsettet...er satt inn nå :)

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Sitter og kjeder meg nå... så jeg konfigurerte en Battleground Mayham fra Netshop og jeg... ;)

 

-Antec Performance One P182 Gun Metal

-Corsair strømforsyning 620W

-Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775

-Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

-Mushkin DDR2 2048MB high Performance HP2-6400 2x1024MB 800MHz

-Western Digital Raptor 74GB

-Western Digital 500GB

-Club3D Geforce 8800GTX 768MB

-Samsung DVD brenner SH-S203B, Svart, SATA

-Saitek Eclipse Keyboard, Sort/Sølv

-Microsoft Windows Vista Home Premium OEM, Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

 

Denne kommer da på 14 682,- kroner ferdig bygd. Her mangler du lydkort, men du kan velge på X-Fi Xtremegamer kortet fra Netshop (selv om det ikke står i konfiglista), det koster 750,- kroner ekstra.

 

Bedre kabinett og noe bedre minne enn Komplett PC-en. Kulere keyboard. Mindre Raptor disk. Sånn i korte trekk.

 

Men, som jeg sa; sett deg ned og prøv ut konfigureringen selv...mye morsommere! Så kan du heller komme med spørsmål på enkeltdeler etterhvert.

Lenke til kommentar
Dette oppsettet er mitt forslag til denne tråden x] Amentio har Windows Vista også mne prisguiden her bare ikke fått det med seg ;)

9613999[/snapback]

 

Bygger Amentio sammen den PC-en for han da?

 

Han er ganske klar på det i første innlegget;

Fritiden er for kort og dyrebar til at jeg orker å bygge noe selv, dessuten har jeg ikke peiling på det, så alt skal kjøpes fra en butikk og leveres klar til bruk.
Endret av mjau
Lenke til kommentar

Eller om han mente Battlefield: Bad Company. Det er rykter om at det kanskje kommer til PC, men er kun bekreftet til Xbox360 og PS3 så langt.

 

Forresten, skal jeg være veldig pirkete nå...så er BF2142 det fjerde spillet i Battlefield serien. Kommer an på hvordan du ser det, men BF1942 var det første (og jeg regner ikke med expansions), BfV ble da det andre (selv om det på mange måter kan ses på som en vietnam expansion til BF 1942), BF2 det tredje og BF2142 det fjerde.

 

Sånn jeg ser det, så er det kun 2 spill i BF serien! BF1942, hvor BfV bare ble en slags videreføring i annen setting/krig og BF2, hvor BF2142 er det samme som BfV var til BF1942 ;)

 

Sorry for off-topic deluxe, skal gi meg nå :blush:

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Jøss, det hjalp å bumpe tråden ja. :)

Off Topic: BF3??! Hvem i helsikke har sagt at den skal komme ut noen gang!=!"?!"?

Jeg sier det! :!:

Med BF3 så mener jeg neste FPS fra DICE til PC på den nye Frostbitemotoren.

Ja jeg vet det ikke er annonsert noenting til PC enda, men pcspillerne er den suverent største kundegruppen til DICE. Og med de høye salgstallene og fortjenesten de hadde på BF2 vil det være vanvittig ulogisk å IKKE komme med ett nytt BF spill.

 

Ontopic

Takk for tipsene, men:

Amentio har ikke eget lager eller pcbyggere(derfor er de billige).

Komplett, Netshop osv. bygger ikke hva du vil. De har bare noen standard oppsett med litt alternativer, og samtlige av disse mangler det jeg skal ha. Eks. raptor 74gb disk, Vista oem 64-bit(takler mer enn 3g ram) og noe fornuftig lydkort(X-fi). Ganske dyre er de okså.

 

Så jeg går for det beste alternativet jeg fant, Multicom.no.

Oppsett:

CLUB 3D GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-E Dual DVI (CGNX-X8868) 4 092,-

CHIEFTEC PSU Turbo Series 650W ATX 12V 2.2/ EPS-12V w/14cm Fan PFC Cable Management PSU Retail 748,-

KINGSTON HyperX Kit 2GB (2x1GB) DDR2 800MHz PC2-6400 Low-Latency Non-ECC CL4 (4-4-4-12) 927,-

MICROSOFT Wired Keyboard Black PS2 (ZG6-00038) 98,-

SAMSUNG DVDRW 18X BLACK SATA NERO VISTA (SH-S183A/BEBM) 332,-

WESTERN DIGITAL CAVIAR RE 500GB SATA II 7200RPM 16MB RAID EDITION IN (WD5000ABYS) 1 038,-

WESTERN DIGITAL RAPTOR 74GB SATA 1.5GB/S 10K RPM 4.5MS 16MB CACHE NS (WD740ADFD) 1 124,-

PointOfView Turbine 54 kabinett u/PSU gamer (R-CASE656187) 399,-

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, engelsk OEM (66I-00788) 867,-

INTEL CORE 2 DUO E6750 2.66G 4MB 32BIT (BX80557E6750) 1 467,-

CREATIVE Soundcard X-Fi Xtreme Gamer (70SB073A02000) 763,-

ASUS MK P5K PREMIUM/ WIFI P35/ 3xPCI/ DDR2/ GBLAN (P5K PREMIUM/WIFI-AP) 1 767,-

 

Totalt (inkl. mva): 13 622,-

 

Noen som har noen innspill på dette, ting som bør endres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...