Gå til innhold

Studio fotografering med svart bakgrunn og blitz


Anbefalte innlegg

Jeg bygde meg et hjemmestudio en gang med 500W clas-ohlsen arbeidslamper. For å få svart bakgrunn plasserte jeg modellen min så langt fra bakgrunnen som jeg fikk til, stilte lyset i ca 45graders vinkel til høyre for henne og knipset. Det kan være en idé å bruke bakepapir forran lampene for å gjøre lyset mykere. Om bakgrunnen skal være helt svart, er hovedpoenget å ikke lyse opp bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

prøver for fjerde gang...

 

Finner ingen 250W hos kaffebrus..?

 

Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..?

 

Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet.

 

1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..?

 

Det er mange som anbefaler kaffebrus her på hw, men er det ingen der kan svare på det her..?

Lenke til kommentar

jeg har hørt at man skal ha lys på bakgrunn for å få det til å være helt svart.. og modellen så langt fra bakgrunn som mulig... men det sier du ikke stemmer..?

 

og jeg har jo ikke kjøpt studio settet enda..så jeg kan teste det...

 

fant frem til 110w,. men så sier noen at jeg skal ha minst 200w..og det finner jeg ikke på kaffebrus... så kommer ingen vei

Endret av The Prodigy
Lenke til kommentar
Hei,

 

prøver for fjerde gang...

 

Finner ingen 250W hos kaffebrus..?

 

Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..?

 

Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet.

 

1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..?

 

Det er mange som anbefaler kaffebrus her på hw, men er det ingen der kan svare på det her..?

 

Det er over dobbelt effekt på 250W.. :)

 

ellers så holder 110W mer enn nok til meg. Men jeg har da et lite studio med kanskje 2 meter avstand fra blitz til motiv.. men da opererer jeg gjerne på 1/8 - 1/4 styrke. Jeg bruker hovedsakelig 2 blitzer i ca 45 grader vinkel mot bakgrunn / motiv (jeg står midt imellom). Av og til bruker jeg en el cheapo annen blitz i tillegg (ebay 180W billig sak, men funker til å brenne ut bakgrunn).

 

Anbefaler dette settet. Noen vil si at det er en veldig god start. Jeg vil strekke meg så langt å si at det sikkert holder for "proff" bruk også. For de aller fleste i hvert fall!

Lenke til kommentar
jeg har hørt at man skal ha lys på bakgrunn for å få det til å være helt svart.. og modellen så langt fra bakgrunn som mulig... men det sier du ikke stemmer..?

 

og jeg har jo ikke kjøpt studio settet enda..så jeg kan teste det...

 

fant frem til 110w,. men så sier noen at jeg skal ha minst 200w..og det finner jeg ikke på kaffebrus... så kommer ingen vei

 

Å ha lys på bakgrunn for å gjemme den strider mot all logikk... Correct me if I'm wrong, men dropp bakgrunsbelysningen og bruk den heller på modellen... kanskje bakgfra for å skape litt stemning...

Lenke til kommentar

jeg blir bare mer og mer forvirret av alle disse diskusjonene.

har bestemt meg for å kjøpe kaffebrus 2x110w til 2995 sek.

men, det står ar det følger med en sender og en motaker. men det er jo to blitzer i det settet. trenger jeg bare en mottaker for å fyre av begge blitzene eller må jeg har en på begge blitzene.

har canon eos 350d og mange sier her på forumet at jeg ikke kan bruke kameraet mitt til fotofotogrfering fordi det ikke støtter masse ting. MEN noen sier at hvis jeg bruker en slik: http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl...tagare-370.html så kan jeg bare fyre løs. betyr det at hvis jeg kjøper det setter på kaffebrus med en sende så kan jeg bare fyre løs eller trnger jeg noe mer eller går det ikke i det hele tatt?

 

fint om noen hadde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...