Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dinosaur-Macintosh SE starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har behov for assistanse fra noen som kan litt om ur-datamaskiner.

 

Jeg har fått fatt i en Macintosh SE, men får den ikke til å starte. Prosessen stopper opp ved dette skjermbildet:

img200709270355hd7.jpg

 

Det kreves en spesiell diskett, såpass skjønner jeg. Men hvor får jeg tak i en slik? Finnes programmet eller hva maskinen trenger på nett, slik at jeg kan lage en selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det harddisk i den? Eller bare diskettstasjon?

 

Har en eldre Mac selv, forsåvidt ikke så gammel. (PowerMac 6400/200). Den vil heller ikke starte opp, fikk tips av en Mac-bruker at batteriet kan være utladet på den. Har ikke prøvd så mye å få tak i et nytt et, det var et veldig sært batteri (svær, svart boksliknende sak), men kanskje du kan sjekke det opp.

 

Edit: Ellers er det mulig å laste ned Apple System 7.5 fra Apples website. Men hvordan man skal få disse enkelt ut på diskett må nok en Mac-bruker svare på. :hmm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Er det harddisk i den?  Eller bare diskettstasjon?

9587965[/snapback]

 

Sakset fra wiki: "First compact Macintosh with space for an internal hard disk (originally 20 MB or 40 MB), or, if the user preferred, dual floppy drives."

 

Ettersom min maskin har kun én diskettstasjon, antar jeg at den har harddisk (40MB! *knis*). Men da ville det være rart å forlange en diskett ved oppstart, ikke sant? Kanskje hele maskina er formatert.

Endret av Meits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...