Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LCD skjerm fungerer ikke etter driver installasjon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettop kjøpt ny pc (bygget selv) med standart MSI kort (MSI P965 NEO-F V2, P965, Socket-775, ATX, 1333FSB, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16), 4 x 1024 GB RAM, HIS Radeon 2400 PRO 256 MB GFX kort og core 2 quad prosessor.

 

Problemet mitt oppstår når jeg installerer skjermdriveren. Jeg kommer inn til windows etter å ha reinstallert alt og skal begynne og legge inn drivere. Jeg får beskjed om å starte PC-en på nytt etter skjermdriverene er installert og når jeg gjør det vil ikke LCD skjermen min fungere.

 

Jeg vet godt PC-en fungerer fordi at jeg testet den med en gammel skjerm som jeg hadde liggende. Det fungerte. Jeg har forsøkt å sette alt av instillinger og oppløsning på det minste men det sammen skjer

 

Noen som har noen aning på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyere LCD skjermer trenger driver dersom du skal kjøre de "digital", og ikkje gjennom den gamle analoge utgangen. Da detekterer maskinen skjermen, og optimaliserer bilde, uten at du må fikle så masse med menyene på skjermen osv. Ville ha sjekka om du bruker analog eller digital skjermutgang.

Verdt å nevne: Et DVI-D skjermkort kan ikke brukers med DVI-I kabel. Men DVI-D skjerm kan brukes med DVI-I skjermkort. Har med at ledningen "ikke passer".

 

Uansett, ville sjekka om du bruker analog eller digital overføring mellom skjerm og maskin

 

Hallvard

 

Edit: kan det hende du har 2 utganger på skjermkortet, og har brukt utgang nr 2 i stede for nr 1? Veit ikkje om det har masse å si men.,..

Endret av fearhan
Lenke til kommentar

Sjekk det med hz-innstillinga

CRTer og LCDer fungerer totalt anderledes når det gjeld den innstillinga

CRT = elektrokanonas antal passeringer over eit gitt punkt på skjermen pr sekund, dess høgare dess bedre i flimmerfritt bilde.

LCD: Sidan punktet er på eller av til nytt signal kommer så trenger ikkje punktet å "oppdateres"slik CRTen må.

 

 

Tekinsk blir ikkje dette heilt rett men det gir forståelsen av kvifor LCDer kjører 60Hz (75hz ved analog) mens CRTer kan kjøre mykje høgare.

Lenke til kommentar

Hei alle.. Takk for alle gode tips!

 

Jeg tror det kan være skjemdriveren som mange sier. Dette høres mest logisk ut.

 

Jeg har forsøkt å sette ned Hz og oppløsning uten å lykkes. Jeg har også testet begge utganger på skjermkortet og det er kun DVI utgangen som kan brukes. Jeg brukte en overgang når jeg prøvde CRT skjermen.

 

Jeg skal bort til lokalene der min PC er nå og gjøre et forsøk så poster jeg resultatet til dere ettterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...