1915 Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 (endret) har en disk. 2 partisjoner. linux på dene ene og windows på den andre. så gikk jeg inn i windows. er blitt lei av linux. så da sletta jeg linux partisjonen fra windows xp pro. så reboota jeg så kommer jeg ikke inn i windows kommer opp feilmelding: GRUB loading stage 1.5. GRUB loading, please wait... ERORR 17 hva gjør jeg ? Endret 26. september 2007 av 1915
geir__hk Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 (endret) Da må du kjøre en fixmbr kommando. Når du fjerner linux, så fjernes nemlig ikke boot-loaderen (som er installert sammens med linux). Mer informasjon om foxmbr finner du her og her. Det er mulig dette kan løses i kommandolinje linux, men har ingen idé om hvordan dette gjøres. Mulig det kan løses ved å ta backup av mbr før du går i gang med installasjon av Linux, men hvilken kommando som gjør dete vites dog ikke Endret 26. september 2007 av geir__hk
1915 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Skrevet 26. september 2007 (endret) Hvor skal jeg fikse det ? HAR jo bare windows.... men kommer jo ikke inn edit: man boota bare windowsplaten og skrev comandoen inn der i comando vinduet der. men det hjalp ikke :// Endret 26. september 2007 av 1915
geir__hk Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 edit: man boota bare windowsplaten og skrev comandoen inn der i comando vinduet der. men det hjalp ikke :// 9581017[/snapback] Hva skrev du egentlig? Husket du på å ta med device infoen i kommandoen du skrev?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå