Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke pcie skjermkort, bare det onboard![OK]


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk meg Gainward GeForce 8600GTS 256MB og Gigabyte GA-MA69GM-S2H i går og jeg har hatt problemer allerede.

 

Jeg kjører 64bit Windows Vista

(nvidia skjermkort drivern fungerer ikke jeg prøvde nye og gamle versjoner)

 

Første gangen jeg bootet opp satt jeg vga kabelen i skjermkortet så kom det bilde i 3-4 sekunder, så gikk skjermen svart, jeg prøvde og reboote mange ganger uten hel.

Så da tenkte jeg at den har satt Onboard til defult av en eller annen grunn, og det stemte da fikk jeg bilde på skjermen. Så når jeg kommer inn i windows fant ikke Vista skjermkortet med eller uten drivere, fant den heller ikke i "enhetsbehandling".

 

Så etter å ha lest litt i hovedkort hefte, ser jeg at jeg kan stille på ~"display device"(ikke ordrett)~

da var det 3 valg.(denne velger da hva man skal bruke)

 

1)Pci ( defult )

2)Onboard

3)PEG

 

Jeg satt den da til PEG så den kun bruker pcie porten, når jeg restarter får jeg et langt pip og tre korte som tilsier at det er no feil med skjermkortet tar jeg ikke helt feil av hovedkort hefte.

så da har jeg ikke no bilde i det hele tatt så jeg skal resete bios med den jumpern når jeg er ferdig på jobb i dag.

 

Men er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? er skjermkortet ødelagt?

 

ps.

(ja jeg har plugget i ekstra strøm i skjermkortet)

Endret av hara7dj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: sjekke at kortet er presset helt ned, sjekke kortet om det er intakt(kondensatorer, vifter osv)

 

2: bytte skjermkort med en kompis, sjekke om det har noe å si.

 

3: prøve ditt skjermkort i en annen maskin

 

 

er dette en helt ny pc. du har reinstallert fra scratch?

det BØR gjøres ved bytte av hovedkort.

9578133[/snapback]

 

jeg har reinstallert fra scrath.

jeg tenkte jeg skulle prøve med et gammelt 9800xt men jeg har ikke noe anner pcie HK.

takk skal du ha skal se etter når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar

9800xt kortet mitt var vist agp :p (har aldri sett på/brukt det før)

men jeg fant i går ut at Pcie kontakten til skjermkortet skal ha 2x 4 pins molex kabler, og da ble jeg lettet og trodde alt skulle fungere men der tok jeg utrolig nok feil.

 

kjappe spørsmål:

 

Kan ha noe og si om jeg bytter til den orginalene PCIe kabelen som sitter fast i PSU'en?

 

Skal korte fungere uten strøm kabelen?

 

Er det mulig jeg trenger no bios update?

 

For de som ikke vet det har jeg Ati chipset med intigrert gpu i north bridge, den skal vel ha støtte for nvidia alikevel?

 

(jeg som sa i første post at jeg var så skrå sikker å¨at jeg hadde puttet i strømmen :/)

 

Jeg takker for all hjelp jeg kan få/har fått

Beklager dobbelpost

Endret av hara7dj
Lenke til kommentar
- Kortet SKAL ha ekstra strøm.

- Du trenger sannsynligvis ikke noen BIOS-oppdatering for at det skal virke.

- Ja, selv om du har et integrert skjermkort vil NVidia-kortet fungere.

 

Er 99% sikker på at problemene du har skyldes at kortet ikke får ekstern strøm.

9610345[/snapback]

 

Da slo nok den 1% til for det var det nemlig ikke, kortet var DOA så det er sent tilbake til komplett, putter i strøm via molex adaptern som var med og direkte fra psu så det var ikke problemet, jeg takker alle som har hjulpet til her :)

 

denne saken er nå løst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...