Gå til innhold

Dagens elkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(...)

Jeg ble ekspedert av en relativt stillfaren dame. Siden jeg visste hva jeg skulle ha så hadde jeg ikke så mange spørsmål, men noen dukket da opp underveis allikevel. Her er noe av det jeg spurte om og svarene jeg fikk:

(...)

A: Vet ikke (måtte sjekke på www.elkjop.no)

(...)

 

Er ikke dette et eksempel på en Elkjøp-ansatt som faktisk gjør en GOD jobb?

Helt enig, selv om hun ikke visste svarene på spørsmålene så gjorde hun sitt beste på å finne dem. Det kaller jeg god service!

Det som -ikke- er god service er når butikk ansatte er påståelige og for frempå, sikkert mange som går på den sortens ekspeditører.

En god anbefaling om du har tenkt å handle noe på 'slike' butikker, skaff deg så mye informasjon om produktet du er på jakt etter -før- du går i butikken.

Lenke til kommentar

Syns dere skjærer alle litt over en kam når det gjelder Elkjøp ansatte. F.eks så er flere av skribentene til Hardware.no ansatt på Elkjøp. De vil jeg si har bedre peiling enn de fleste på dette forumet. Og jeg vet om en eks elkjøp ansatt som ble oppsagt pga av udugelighet som nå har fått jobb på Komplett så uansett hvor du leter så vil du finne folk med varierende kunnskap.

 

Og når det gjelder T300 spørsmålene så er det nu ikke såå lett tipper jeg og ha oversikten over alt med en slik ny telefon. Hvem i all verden bryr seg om det går ann å bytte deksler.....

Lenke til kommentar
Hadde vært litt greit om elkjøp hadde informert hvilket skjermkort merke det er, og hdd, ram osv.. Kanskje hvilken hastighet på brenneren og merke ... men der er ikke Elkjøp alene da...

Slik som det står på linken virker det jo som en pc til under 10k, foruten cpuèn da...

 

Om du titter litt lengre ned under "Egenskaper" er det litt mer info, men det er jo tydelig at kunskapen ikke er den beste når det står :

Cache i Kb.

Cache i Kb.cache er en minne som maskinen legger f.eks. internett sidene i så du slipper å laste opp en side på nytt når du blar fram og tilbake mellom 2 sider, det gjør at maskinen jobber mye bedre, men ulempen her er at hvis en av de sidene blir oppdatert,så vil du ikke få med deg de siste oppdateringene.

 

 

Prosessortype. Det er flere typer prosessor på markedet, de bete er PENTIUM og AMD, hvis maskinen skal brukes til tunge grafikk oppgaver som bl.annet. spill er disse typene og anbefale, samtidig med god grafikkort.

 

Produksjonsland

Angir hvilket land trommelen er produsert i.

Lenke til kommentar

Dre@m_Lord skrev

Slik som det står på linken virker det jo som en pc til under 10k, foruten cpuèn da...

 

Viser bare kor lite oversikt du har. Prøv å sett sammen akkurat samme pakken på komplett.no. Blir faktisk dyrere. (ta med alt, studio DV 7, Norton, billigste 120 gb billigste P4 hovedkort osv) Ender opp med over 15.000 uten DVD brenneren. Da komplett av en eller annen grunn ikke har en eneste DVD brenner i katagorien. Og da må du sette sammens PC'n selv. DVD200i koster over 3000 hos komplett.

 

HP, Dell og de andre merkene er ikke dyrere enn Komplett.

Lenke til kommentar
Jo, ærlighet varer lengst sier de  :wink: Men samtidig så lever jo Elkjøp etter prinsippet "kunnskap er makt" (jfr. hjemmesidene). Spørsmålet blir da om "vet ikke " karakteriseres som kunnskap.  :rofl:

 

Men cluet her er vel at ho faktisk sjekket opp alt du spurte om? Og på den måten ervervet seg kunnskap om emnet?

 

. o O (Jeg visste faktisk ikke at noen folk ble født med kunnskap om ABSOLUTT alt i hele verden...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...