Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har Problemer med min splitter ny Extrem Gamer PC!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

PC-en min funker helt greit, skriver på den nå.

Men den er så utrolig treig. Netthastigheten er treig, opptstarten er treig, tar kanskje 40 sek å komme inn.

hadde tidligere, altså for noen timer siden, en 3200+ AMD athlon, ikke tokjerna. 2 GB ram, tror det var PC3200 brikker, pluss et GeForce 6800 GT skjermkort.

Dette funket helt greit.

Men byttet nå til en helt ny PC fra NetShop, og da den tidligere ENVY modellen, og da lan-edition.

isåfall, utstyret er: Q6600, PC8500 2 GB OCZ 1066, 2 stykk GeForce 320 MB 8800 GTS, pluss en vanlig hd på 500 GB, og en systemdisk/raptor disk på 150 GB.

Skjønner ikke hvorfor PC-en er så treig!

Det burde da være en stoooor forskjell mellom de pc'ene jeg har....?

Har Netshop gjort noe gjærdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, takk for svar.

Men det var NetShop som satt sammen Delene.

Jeg regner da med at driver osv er oppdaterte.

Men har WV 64 bits ultimate....

Skrevet

altså det kan det ikke være....hehe..

Vista har en test, som jeg tok.

For at du skulle kunne drive den brukbart, måtte du ha minst 3.3 og jo mindre jo bedre.

jeg fikk 4.8.

Skrevet

Den mest typiske feilen er at enten skjermkort-driver eller chipset driver ikek er installert. maskinen vil da fremdeles fungere, men føles mange ganger tregere enn den skal.

Selv om Netop har satt den sammen for deg, så betyr vel ikke det nødvendigvis at de har installert alt. Hvis de også som del av pakken har installert windows så anntar jeg de har fikset det for deg dog.

-Stigma

Skrevet

ALTSÅ...jeg spurte netshop om de kunne installere 2 stk 120 mm vifter til meg, noe de ikke har gjort.

Og når jeg bestiller en Pc så skal vell driverene være oppdaterte?

Skrevet

de faktisk har lyget til meg....de sa de skulle installere viftene men gjorde det aldri....fikk dem bare tilsendt ved siden av PC-en-.....

Skrevet

Slutt å whine lasse. :p

Er sikkert ikke så vanskelig å instalere viftene da. Følger sikker med en bruksamvisning og kan sikkert hjelpe deg hvis det ikke ser så vanskelig ut.

Hehe. Grattis med ny pc forresten. Gleder meg til å teste...

Skrevet (endret)
ALTSÅ...jeg spurte netshop om de kunne installere 2 stk 120 mm vifter til meg, noe de ikke har gjort.

Og når jeg bestiller en Pc så skal vell driverene være oppdaterte?

9574679[/snapback]

Spør Netop om viftene dine, ikke meg. De har ihvertfall ingenting med hastigheten på maskinen din å gjøre, derfor gidder jeg ikke diskutere dem i denne tråden. En vifte tar vel uansett ca 30 sekunder å "installere" om man kan kalle det det å koble til kontakten på dem...

Hvis du har kjøpt en ferdig pakke-PC fra Netop, så ja, da bør driverene være noenglunde oppdatert.

Har du kjøpt en selvplukk dele-PC fra netshop og bedt dem sette den opp for deg, så spørs det. Det kommer sikkert helt ann på hva behandling du har bestillt. Å montere sammen delen rent fysisk har jo ikke noe med å installere drivere, så de kan fint ha gjort den ene tingen og ikke den andre. Jeg vet ikke, da jeg ikke har sett fakturaen du har fått, men jeg tror ike du bare skal annta det sånn uten videre.

I uansett tilfelle kan du jo enkelt se om dette er tilfelle eller ikke. om drivere mangler vil det jo lett sees via enhetsbehanling i windows.

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet

jeg bestillte en ferdig PC. kalt ENVY Lan Edition.

Jeg spurte dem, per mail, om de kunne installere 2 stk. 120 mm Nocuta vifter.

Noe de bekreftet at de kunne gjøre.

Og siden jeg bestillte en ferdig PC, bør jo driverene være oppdaterte!

Skrevet

hehe, da har jeg kontaktet netshop, glemte helt at de hadde spuer tirsdag eller hva det nå kalles.

men de skulle se på saken og siden mekanikerene ikke var der, kunne ikke han i netshop uttale seg noe om det.

Men er utrolig forbannet nå! Har ventet på PC-en i lengre tid, grunnet dårlig informasjon av PC deler som var inn på lager da jeg bestillte dem, men det var de altså ikke, og grunnet sykdom av mekanikerene.

Synes dette er utrolig sløvt arbeid!

Jeg sa til dem at de skulle installere begge viftene, og de installerte ingen.

Og merker at det er noe feil med systemet her å.

Skrevet
jeg bestillte en ferdig PC. kalt ENVY Lan Edition.

Jeg spurte dem, per mail, om de kunne installere 2 stk. 120 mm Nocuta vifter.

Noe de bekreftet at de kunne gjøre.

Og siden jeg bestillte en ferdig PC, bør jo driverene være oppdaterte!

9574769[/snapback]

Yup, da burde det vært installet drivere, men nå er det nå fremdeles noe med systemet ser det ut til, så om du har lyst til å prøve å finen feilen så foreslår jeg fremdeles å utelukke feilen med å installere nyeste chipset og skjermkort drivere.

Selvfølgelig kan du også ringe til Netshop å kjefte, men de kommer neppe ut med helikopter på timen og fikser maskinen din, så å gjøre et minimum av feilsøking på egenhånd kan være lurt. Det trenger jo ikke være noe stort eller komplsert problem som forårsaker dette, og hittil har jo ingenting blitt utelukket...

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...