Gå til innhold

Ny PC til 15-20k (er dette oppsettet bra?).


Anbefalte innlegg

Skal sette opp en PC for en kamerat. Er litt rusten på hardware fronten, så jeg trenger litt hjelp til å finne ut om det vi kom fram til er bra eller dårlig...

 

............................

 

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

 

Asus P5K WS, P35, Socket-775, DDR2, PCI-X, ATX, 2xGbLAN, Firewire, PCI-Ex16

 

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Silver OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)

 

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, Socket 775/754/939/940

 

Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 16MB 7200RPM

 

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

 

.............................

 

Ang. skjermkortet så må jeg si at jeg virkelig ikke har peiling i det heletatt, er en ATI fanboy personlig, men jeg har hørt og lest mye om at nVidia er bedre på ytelse enn ATI. Jeg kan jo ikke anbefale han å kjøpe noe som er dårligere bare pga mitt sære hat mot nVidia.

 

Jeg ville personlig ikke valgt det kabinettet som er oppført her, men han var ikke så bekymret for lyd, og syntes alle jeg valgte var kipe. Men om noen her har et bedre valg ang. Lyd (han sier det ikke er så viktig men jeg er totalt uening da maskinen skal stå i stua) og utseende så er de hjertelig velkommene (mitt forslag som ikke falt i smak var denne ).

 

Lurer også på hovedkortet, er dette bra og funker det godt sammen med Q6600

 

MVH

Gimlin

Endret av Gimlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint oppsett!

 

Dog ville jeg vurdert en annen CPU kjøler. Thermaltake Orb skal vel hverken være stort mer stillegående eller ha noe spess bedre kjøleevne. Thermaltake Big Typhoon derimot er en god kjøler og stille kjøler (kan justere hastigheten).

 

Du kan jo alltids gå for et 2900xt skjermkort, men 8800gtx yter bedre uansett hvordan du ender og vrir på det. Iallfall med AA / AF skrudd på høyt. I tillegg bruker ATI kortet mer strøm i 3D mener jeg, og er ikke kjent for å være veldig stillegående. Mao synes jeg selv nVIDIA er et bedre valg per i dag ;)

 

Og til slutt: For all del gå for en S-ATA brenner...hater de feite IDE kablene som bare lager kvalm i kabinettet.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...