Gå til innhold

Fins det lenger hovedkort uten innebygd lydkort?

tr0ndern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og spekulerer i ny spille-PC. Den vil i så fall ha Sound Blaster X-Fi-kort, så i den sammenheng lurer jeg på om det fortsatt finnes hovedkort å oppdrive som ikke har innebygd lydkort fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da tror jeg utvalget blir tynt... men gjør det egentlig noe at det har integrert lydkort? i de fleste tilfeller går det bra med to, hvis ikke er det jo bare å deaktivere det integrerte i BIOS

Skrevet
Det finnes også Hovedkort med integrert X-Fi lydkort.

Raskt eksempel; MSI P6N Diamond

9564003[/snapback]

Jøss... Trodde ikke Creative lot hovedkortprodusenter bruke deres chip'er til intregrering på hovedkort...

Men takk for tipset. Har et MSI-kort nå som jeg er svært fornøyd med så skal ikke se bort fra at jeg går for den der.

Skrevet

Du kan skru av det integrerte lydkortet i BIOS, da merker du ingen ting til det. Eneste som har grunn til å grine over disse ubrukelige integrerte AC'97 greiene er HiFi interesserte og naturvernere.

Skrevet

Har ikke tenkt å protestere på det.. Men som det kom fram lenger opp i tråden så er det tydeligvis en del hovedkort som har mer avanserte greier enn AC'97 innebygd.

Skrevet (endret)

Jeg har brukt onboard siden nforce2 med soundstorm, da pga. muligheten for å kjøre DD5.1 ut på alt... blir bedre kvalitet enn å gå analog 6ch som du må med creative.

Så lenge man kjører digitalt ut så slipper man hovedkilden til støy også - DAC på hovedkort...

Det er heller ikke noe særlig å spare på å prøve å finne et mobo uten onboard lyd da de aller fleste har det. Onboard-kortet kan uansett skrus av i BIOS.

Endret av Wibla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...