Gå til innhold

Forsøk på å være kunstnerisk


ricmik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroken kommer fint fram mot den lysere, men alikevel dramatiske, himmelen. Blidet er bra det, men fremstår for meg som litt rotete. Det er litt for mange sterke linjer som går i for mange retninger.

 

Tror jeg ville ryddet opp litt:

* Taustompen i toppen bør klones bort, det samme med tappen på gjerdet nederst.

* Tror også jeg ville klonet bort tauet/snora som henger i bue.

 

Har du mulighet til å gå tilbake ville jeg også prøvd å fotografere fra flere vinkler. Syns kroken bør henge fritt (altså ikke komme i konflikt med de andre elementene)

 

Men dette er bare mine tanker :)

 

Edit: Ser det er en vignetering (mørke kanter) på bildet. Har du lagt på denne eller kom den automatisk? Uansett, det gjør seg på dette bildet

Endret av El chico
Lenke til kommentar
* Taustompen i toppen bør klones bort, det samme med tappen på gjerdet nederst.

* Tror også jeg ville klonet bort tauet/snora som henger i bue.

 

Har du mulighet til å gå tilbake ville jeg også prøvd å fotografere fra flere vinkler. Syns kroken bør henge fritt (altså ikke komme i konflikt med de andre elementene)

 

Edit: Ser det er en vignetering (mørke kanter) på bildet. Har du lagt på denne eller kom den automatisk? Uansett, det gjør seg på dette bildet

9561903[/snapback]

 

Takk for en god og konstruktiv tilbakemelding! :)

 

Kloningen skal utføres med det samme! ;)

 

Det kan nok la seg gjøre å dra ut for å ta bildet på nytt, ja.. Spesielt nå som det er høst, er det vel fare for at forholdene ligger til rette for flere artige bilder.

 

Vignetteringen la jeg på i ettertid.. følte at den gjorde det hele litt mer dramatisk.

 

Edit:

Kloning patching etc. er utført.. og bildet endte opp slik:

post-63450-1190635176_thumb.jpg

 

Må si det er interessant å få kommentarer, ettersom jeg er überfersk i denne hobbyen. Har ikke helt fått øynene opp for linjer og diverse, men jeg håper det kommer en dag.

Endret av ricmik
Lenke til kommentar

Hei,

 

Fin og dyster stemning på bildet ditt, veldig riktig for årstiden!

 

Når det gjelder selve bildet, så synes jeg du har stått for langt unna og fått med for mye forskjellige elementer. Det blir ingen klar fokus på noen elementer (du mangler en kompisisjon), og da blir bildet mindre spennende å se på.

 

Ingen dårlig start, altså. Det er skarpt og har en fin stemning. Og veien videre til fotogeni-status er fylt med mye morro og mange forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...