Gå til innhold

Trådløs fjernutløser til Canon EOS 40D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg ser at det er minst to som har gått til innkjøp av denne fjernkontrollen, hvordan er deres erfaring med produktet?

Jeg har også kjøpt fjernkontrollen som det henvises til i første post. De siste dagene har jeg fått testet kontrollen (har tatt ca 200 bilder med kontrollen så langt) og min erfaring så langt er heller laber. Det første jeg har å bemerke er responsen på fjernkontrollen, selv når jeg står rett ved kameraet må jeg ofte trykke flere ganger før kameraet reagerer. Hvor mange ganger varierer helt fra et par trykk til et håpløst antall ganger. Som regel er det et akseptabelt antall ganger når en står rett ved. Det andre momentet er rekkevidden. Rekkevidden vil jeg sette til maksimalt 10 m, selv da sliter fjernkontrollen. Som sagt må en ofte trykke flere ganger når en står rett ved kameraet, med en avstand på 10 m måtte jeg ofte trykke som en gærning et håpløst antall ganger og veive med kontrollen i håp om at kameraet skal reagere. Ofte måtte jeg gradvis gå nærmere kameraet i håp om å få startet eksponeringen. Ofte måtte jeg gå nesten helt bort(2-3m) til kameraet før jeg fikk ønsket reaksjon.

Min konklusjon så langt er at jeg helt klart ser fordelen med et trådløst system. Men løsningen med Phottix fjernkontrollen er altfor ustabil og noe man absolutt ikke bør stole på i kritiske situasjoner. Dog kan ustabiliteten ha den fordelen at den vil bringe fram mange smil og mye latter ved fotografering av gruppebilder.

Fordelene med et trådløst system gjør at jeg er på jakt etter andre kontrollere som kan tilby bedre stabilitet og lengre rekkevidde(bedre stabilitet er absolutt førsteprioritet). I den sammenheng har jeg sett på:

Wireless Remote C1 for Canon Rebel XT XTi 350D 400D R7D

Wireless Remote Shutter 16ch C1 for Canon 350D 400D R7D

Den første har jeg sett på ebay i lengre tid men jeg har ikke sett noen brukererfaringer. Hvis noen har noen brukererfaringer med denne er jeg svært interessert i høre disse. Nummer to ser faktisk ut til å være en videreutvikling av Phottix kontrollen som denne tråden omhandler. Tar man en kikk på siden kan man se en sammenligning mellom ny og gammel modell. Denne ser interessant ut siden de kanskje har løst noen av problemene jeg har opplevd, men problemet her er at jeg kun har funnet denne til 350D/400D og ikke høyere modeller.

Det var det jeg hadde å si i denne omgang, men jeg er SVÆRT interessert i høre hvilke erfaring de andre kjøperne har med produktet.

Endret av Gunderz

Jeg har ikke tatt mer enn ca 50 bilder med denne, og erfaringene så langt er gode.

Jeg har ikke testet fjernutløseren fra lengre avstander enn ca 20m, og har ikke hatt noe problem med utløseren.

Det eneste problemet jeg ser med å ta bilder fra så lange avstander er at jeg ikke har anelse om kameraet har trykket på utløseren eller ikke.

Jeg har ikke tatt mer enn ca 50 bilder med denne, og erfaringene så langt er gode.

Jeg har ikke testet fjernutløseren fra lengre avstander enn ca 20m, og har ikke hatt noe problem med utløseren.

Det eneste problemet jeg ser med å ta bilder fra så lange avstander er at jeg ikke har anelse om kameraet har trykket på utløseren eller ikke.

Hvis din erfaring er god kan det tyde på at jeg har fått et dårlig eksemplar, men det er litt tidlig å dra en entydig konklusjon ut fra kun en annen erfaring. Et tips til å få tilbakemelding på om kameraet er utløst eller ikke er å bruke selvutløseren på kameraet og sette den på 2s forsinkelse. Da vil et lys foran på kameraet blinke et par ganger, det er en grei tilbakemelding på at man har ønsket respons hos kameraet. Men i mange tilfeller er det ikke akseptabelt å ha en forsinkelse fra man trykker til bildet blir tatt, i slike tilfeller har jeg ikke noe godt råd om hva man kan/bør gjøre.

Endret av Gunderz
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...