Gå til innhold

klarer ikke boote fra hd?


Anbefalte innlegg

Har netopp kjøpt nytt hk, cpu, ram og skjermkort. Hadde ikke penger til ny hd akkuratt nå, så tenkte jeg kunne klare meg med den gamle(ibm 8,4gb ata33)enstund fremover. Det å montere pc'en gikk helt fint, men når jeg nå boot'er den, får jeg alltid mld:

 

Verifying DMI Pool data....

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER.

 

Saken er den at, pc'en finner disken, at den er primary master og alt det, og når booter fra en diskett, finner den alltid C:, og alt som ligger der, så det er jo tydelig at den finner disken, den bare klarer ikke boote fra den(??). Tenkte jeg kunne prøve formatere disken, og legge inn windows pånytt. Det så også ut til å fungere helt fint, helt til den skulle reboote, og jeg fikk den samme "disk boot failure"-mld'en igjen.

 

Tenkte litt på at det kanskje hadde noe med at hd'en var ata33, og hovedkortet er såpass nytt(epox 8kha+), men siden det til&med står veldig tydelig i manualen: "however the connectors are, of course, backwards compatible with ATA/33", skjønner jeg ikke hvorfor dette skulle være noe problem.

 

+ i "Advanced BIOS Features", der man setter opp first/second/third boot devices, har jeg prøvd og sette både HDD-0, 1, 2 og 3, (er ikke heeelt sikker på hva de forskjellige tallene betydde, så prøvde dette bare for å forsikre meg det ikke var her problemet lå =), som first boot device.

 

Noen som kunne tenkes å ha en løsning på dette problemet? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...