Gå til innhold

The Experience: Tilbakemeldinger til NetShop og Hardware.no!


Oeverby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Dere sa at det som veide alt i alt mest til slutt, var ''innmaten'' i PC-en - altså hvor god hardwaren er og hvor godt den kom til å yte.

 

Jeg mener at PC-en til Hans Martin Fjær Johansen blir litt for svak komponentmessig med tanke på hva den har å by på mot de andre under topp 10, og jeg mener heller at en annen kandidat kan få plassen her.

 

Jeg mener å huske også at den PC-en som skilte seg litt ut, noe som har en ''x-factor'', var et pluss. Hvis ikke dette er riktig, så rett meg. I såfall, kan jeg ikke se så store forskjell, annet en systemvalg.

 

La meg ta et eksempel: Alle under topp 10 som dere har valgt, så har alle PC-ene DDR2-minne. Hvorfor ikke velge ut noen med DDR3-minne? Disse, som kjent, arbeider i høyere minnefrekvens enn DDR2-minne. Det jeg mener, er at de som har valgt det aller nyeste brikkesetett av Intel nå (P35), hvorfor ikke utnytte potensiale kortet har? Altså at det støtter DD3-minne.

 

Jan Frode Hansen sin PC er også i mine øyne litt svak. AMD's AM2-sokkel er noe utdadert nå, og Intel sin Core 2 Duo-serie danker ut de fleste CPU-er for AM2-sokkelet.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Heisann,

 

Dere sa at det som veide alt i alt mest til slutt, var ''innmaten'' i PC-en - altså hvor god hardwaren er og hvor godt den kom til å yte.

 

Jeg mener at PC-en til Hans Martin Fjær Johansen blir litt for svak komponentmessig med tanke på hva den har å by på mot de andre under topp 10, og jeg mener heller at en annen kandidat kan få plassen her.

 

Jeg mener å huske også at den PC-en som skilte seg litt ut, noe som har en ''x-factor'', var et pluss. Hvis ikke dette er riktig, så rett meg. I såfall, kan jeg ikke se så store forskjell, annet en systemvalg.

 

La meg ta et eksempel: Alle under topp 10 som dere har valgt, så har alle PC-ene DDR2-minne. Hvorfor ikke velge ut noen med DDR3-minne? Disse, som kjent, arbeider i høyere minnefrekvens enn DDR2-minne. Det jeg mener, er at de som har valgt det aller nyeste brikkesetett av Intel nå (P35), hvorfor ikke utnytte potensiale kortet har? Altså at det støtter DD3-minne.

 

Jan Frode Hansen sin PC er også i mine øyne litt svak. AMD's AM2-sokkel er noe utdadert nå, og Intel sin Core 2 Duo-serie danker ut de fleste CPU-er for AM2-sokkelet.

9545870[/snapback]

 

 

Heisann.

 

 

Skal prøve å svare deg som best mulig her. :)

 

Vi sa også at vi skulle ha litt forskjellig oppsett, da noen intel, noen AMD, og noen hvor kansje det ytre telte noe mere. Dette stod i innledningen på www.gamerschoice. Som du ser er det kun 2 oppsett med AM2, og det var di 2 beste som kom.

 

Nå har det seg også slik at det var ingen (som fult ut) har komponert oppsett med mye styling. (les: lys, vifter, +++)

 

det så dessverre også ut som om vi hadde fortalt litt dårlig hva vi var på jakt etter, da det opprinnelig kun var "boksen" som skulle komponeres. Da det har kommet inn mange mange forslag med skjerm, mus og tastatur.

 

Vi måtte da dessverre forandre litt taktikk, så vi fortsatt fikk vurdert alle forslagene, og bote på vår egen feil.

 

Når da noen av forslagene kommer med skjerm, mus og tastatur (evt høytalere) så sier det seg selv at det må gå på bekostning av noe ytelse, da man har en grense her på 15 000.-

 

 

Er også helt enig med deg at DDR3 er noe som virkelig kommer for fult, men igjen bunner det seg i hva som har kommet av forslag.

Det var et meget godt forslag (så det ut som) med DDR3 hovedkort, men når jeg tittet på lappen for andre gang, så viste det seg at personen hadde valgt DDR2 minne, på hovedkortet som kun støttet DDR3. :/

 

 

Så når du vurderer forslagene her, så må du nok se på helheten. Og da tenker jeg spesielt på di som har valgt med skjerm og andre ting, der vil jo ytelse synke noe. :)

 

 

Håper det gav deg di svar du var på jakt etter. Nå er di 10 finalistene tatt ut, og både vi og hardware.no er enige om at di som er trekt ut, er verdige deltakere. Litt fordelig er det, og det sa vi også at det skulle bli.

 

 

Ha en fortsatt fin kveld.

 

 

Mvh

Stian - NetShop

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heisann,

 

Dere sa at det som veide alt i alt mest til slutt, var ''innmaten'' i PC-en - altså hvor god hardwaren er og hvor godt den kom til å yte.

 

Jeg mener at PC-en til Hans Martin Fjær Johansen blir litt for svak komponentmessig med tanke på hva den har å by på mot de andre under topp 10, og jeg mener heller at en annen kandidat kan få plassen her.

 

Jeg mener å huske også at den PC-en som skilte seg litt ut, noe som har en ''x-factor'', var et pluss. Hvis ikke dette er riktig, så rett meg. I såfall, kan jeg ikke se så store forskjell, annet en systemvalg.

 

La meg ta et eksempel: Alle under topp 10 som dere har valgt, så har alle PC-ene DDR2-minne. Hvorfor ikke velge ut noen med DDR3-minne? Disse, som kjent, arbeider i høyere minnefrekvens enn DDR2-minne. Det jeg mener, er at de som har valgt det aller nyeste brikkesetett av Intel nå (P35), hvorfor ikke utnytte potensiale kortet har? Altså at det støtter DD3-minne.

 

Jan Frode Hansen sin PC er også i mine øyne litt svak. AMD's AM2-sokkel er noe utdadert nå, og Intel sin Core 2 Duo-serie danker ut de fleste CPU-er for AM2-sokkelet.

9545870[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Heisann.

 

 

Skal prøve å svare deg som best mulig her. :)

 

Vi sa også at vi skulle ha litt forskjellig oppsett, da noen intel, noen AMD, og noen hvor kansje det ytre telte noe mere. Dette stod i innledningen på www.gamerschoice. Som du ser er det kun 2 oppsett med AM2, og det var di 2 beste som kom.

 

Nå har det seg også slik at det var ingen (som fult ut) har komponert oppsett med mye styling. (les: lys, vifter, +++)

 

det så dessverre også ut som om vi hadde fortalt litt dårlig hva vi var på jakt etter, da det opprinnelig kun var "boksen" som skulle komponeres. Da det har kommet inn mange mange forslag med skjerm, mus og tastatur.

 

Vi måtte da dessverre forandre litt taktikk, så vi fortsatt fikk vurdert alle forslagene, og bote på vår egen feil.

 

Når da noen av forslagene kommer med skjerm, mus og tastatur (evt høytalere) så sier det seg selv at det må gå på bekostning av noe ytelse, da man har en grense her på 15 000.-

 

 

Er også helt enig med deg at DDR3 er noe som virkelig kommer for fult, men igjen bunner det seg i hva som har kommet av forslag.

Det var et meget godt forslag (så det ut som) med DDR3 hovedkort, men når jeg tittet på lappen for andre gang, så viste det seg at personen hadde valgt DDR2 minne, på hovedkortet som kun støttet DDR3. :/

 

 

Så når du vurderer forslagene her, så må du nok se på helheten. Og da tenker jeg spesielt på di som har valgt med skjerm og andre ting, der vil jo ytelse synke noe. :)

 

 

Håper det gav deg di svar du var på jakt etter. Nå er di 10 finalistene tatt ut, og både vi og hardware.no er enige om at di som er trekt ut, er verdige deltakere. Litt fordelig er det, og det sa vi også at det skulle bli.

 

 

Ha en fortsatt fin kveld.

 

 

Mvh

Stian - NetShop

Takk for et godt svar.

 

Det var nettopp det jeg mente - ved å velge mus, tastatur og skjerm kommer dette på bekostning av ytelsen. Og 15.000,- er ikke så mye å rutte på om man vil ha en meget kraftig ''kasse'' og ellers annet hardware som mus, tastatur, skjerm og høyttalere. Derfor har så mange utelatt å ta med tilbehør til kassa - for nettopp å prioritere innmaten.

 

Jeg kan garantere deg, nesten, at de to AMD-oppsettene som er valgt med under topp 10 av dere, ikke er noen potensielle vinnere. Alle de andre Intel-oppsettene med Core 2 Duo-prosserorer kommer nok til å score høyere på benchmarking.

 

Er også helt enig med deg at DDR3 er noe som virkelig kommer for fult, men igjen bunner det seg i hva som har kommet av forslag.

Det var et meget godt forslag (så det ut som) med DDR3 hovedkort, men når jeg tittet på lappen for andre gang, så viste det seg at personen hadde valgt DDR2 minne, på hovedkortet som kun støttet DDR3. :/

Nå skal jeg ikke snakke meg til en fordel for meg selv nå, heller ikke skryting, men kan si at jeg var den som valgte et Intel-system basert på P35-brikkesettet med DDR3-minne og Intel Core 2 Quad Q6600 (klokker relativt høyt). Hovedkortet er et Gigabyte GA-P35T-DQ6 - dette kortet scorer veldig høyt og ligger på samme scoringsterskel som Nvidia sitt nForce 680i SLI-brikkesett.

 

Du kan se testen her - og som du kan se, så ligger P35-brikkesettet (Gigabyte GA-P35T-DQ6) og nForce 680i SLI (Asus P5K Deluxe) et hakk foran de andre.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
En annen ting:

 

1. David sin PC

1x EVGA nForce 680i LT SLI Socket-775

2x Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe

Her valgte han 2 kort PCIe X16, jeg ble veldig forvirret fordi jeg trodde hovedkortet

støtter 2 X1 port og 1 X16 kort.

Referanse:

Netshop - EVGA hovedkortet

9546512[/snapback]

 

 

 

Heisann.

 

 

Er nok vi som har en skrivefeil på vår side der gitt.

 

Om du titter på linken under, så har du kortet du har på ditt bilde.

EVGA nForce 680i LT SLI - I Hardware-guiden på www.hardware.no

Ref produsentens varenummer, sjekk vår side, og så hardware sin side!

 

Dette kortet støtter SLI ;)

 

 

ha en fortsatt fin dag.

 

 

Mvh

Stian - NetShop

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg, nesten, at de to AMD-oppsettene som er valgt med under topp 10 av dere, ikke er noen potensielle vinnere. Alle de andre Intel-oppsettene med Core 2 Duo-prosserorer kommer nok til å score høyere på benchmarking.

 

 

 

Igjen da, dette er oppsett som ikke kan vurderes direkte opp mot det råeste intel oppsettet, da dette har skjerm, mus og tastatur.

 

Siden forslagene som kom var som di var, så er utfallet blitt slik, at di som valgte skjerm, mus og tastatur skal også få være med!

 

Mange vil nok si at det er vel så godt, om man veier skjerm osv opp i mot den evt. noe høyere bench.

 

Finalistene som nå er tatt ut, er di som er med denne gangen. Men med den responsen vi har hatt på denne konkurransen hittil, så er det nok ikke siste gang vi kjører den. Med andre ord, det kommer flere muligheter. ;)

 

Da skal vi nok ta oss lit bedre tid, og få gitt klarere signaler om hva vi er på jakt etter.

 

 

Ha en god natt alle samme. Nå kom Ole Blund på besøk til meg!

 

 

Mvh

Stian - NetShop

Lenke til kommentar

Hei. Håper dette er riktig sted å skrive.

Jeg har ikke fulgt med hele tiden på dette med gamers choice, men

når jeg kom hit igår og tittet litt rundt, så virket det veldig tungvindt.

Hvorfor ikke ha en tråd totalt med alle oppsettene for så å stemme på

den konfigurasjonen som personen synes blir best? Istedet for å ha

en tråd for hvert oppsett og med terningskast 1-6. Mvh Scott.

Lenke til kommentar
det så dessverre også ut som om vi hadde fortalt litt dårlig hva vi var på jakt etter, da det opprinnelig kun var "boksen" som skulle komponeres. Da det har kommet inn mange mange forslag med skjerm, mus og tastatur.

 

Dette syns jeg var litt rart. Klart at skal man sette sammen en pc så må man ha med skjerm, mus/tastatur og høyttalere og kanskje til og med OS. i alle fall veldig synd at det ikke var en egen kategori der disse pcene ble vurdert.

 

Og x-faktor leste jeg som kvaliteter som utseende, støy, "komposisjon" og matching.

 

Men så het jo også konkurransen Gamers Choice. Kunne kanskje vært litt mer inkluderende og gitt oss som bryr oss om det ytre og "waf" en kategori.

Lenke til kommentar
Hei. Håper dette er riktig sted å skrive.

Jeg har ikke fulgt med hele tiden på dette med gamers choice, men

når jeg kom hit igår og tittet litt rundt, så virket det veldig tungvindt.

Hvorfor ikke ha en tråd totalt med alle oppsettene for så å stemme på

den konfigurasjonen som personen synes blir best? Istedet for å ha

en tråd for hvert oppsett og med terningskast 1-6. Mvh Scott.

9547655[/snapback]

 

Husk at det ofte blir til at de 3-4 øverste får mer stemmer en de nederste, dette fordi de fleste ikke orker å gå igjenom alle opsettene;) Har sett dette tilfellet ved flere avstemninger!

Lenke til kommentar
Husk at det ofte blir til at de 3-4 øverste får mer stemmer en de nederste, dette fordi de fleste ikke orker å gå igjenom alle opsettene;) Har sett dette tilfellet ved flere avstemninger!

9548682[/snapback]

Det er vel mer skille hvis det er 15 selvstendige tråder enn om det er 15

muligheter for oppsett i en poll i en tråd? Personlig så har jeg bare orket

å gi terningskast på et par av de øverste trådene nå..blir for tungvindt

å klikke frem og tilbake hele tiden for å sammenligne forskjellige maskiner

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Husk at det ofte blir til at de 3-4 øverste får mer stemmer en de nederste, dette fordi de fleste ikke orker å gå igjenom alle opsettene;) Har sett dette tilfellet ved flere avstemninger!

9548682[/snapback]

Det er vel mer skille hvis det er 15 selvstendige tråder enn om det er 15

muligheter for oppsett i en poll i en tråd? Personlig så har jeg bare orket

å gi terningskast på et par av de øverste trådene nå..blir for tungvindt

å klikke frem og tilbake hele tiden for å sammenligne forskjellige maskiner

9548705[/snapback]

 

Hmm, mulig.... Det beste hadde kanskje hvert 2 stråder med 2 avstemninger (@ 5 poler) der beste (evt 2 beste) i hver tråd gikk til en finale? Men men, ikke mye å gjøre med det nå da!

Lenke til kommentar
En ting til... hvorfor er det så utrolig mange stemmer på terningskast 1 på absolutt alle oppsettene?

9549129[/snapback]

 

Jeg tror nok årsaken til at mange oppsett får så lavt er fordi de som stemmer synes oppsettet er dårlig - faktisk. Det er mange forskjellige meninger om hvilke komponenter som passer til en "extreme gaming-pc" til 15k. Jeg for min del ville kastet alle oppsett som logiskt nok ville gitt en hypotetisk ytelse under en viss grense. Andre tilfeller kan være at noen ikke legger særlig vekt på en balanse gjennom hele maskinen, f.eks ett veldig dårlig kabinett i forhold til skjermkort etc. Men nå er det jo mange delte meninger om hva som er ett "bra" oppsett...

 

Smaken er som baken, men likevel bør man ha en viss "rød tråd" å holde seg til ved sammensetting av komponenter. Det at noen som f.eks har bommet litt ved å utelatt en viktig komponent, og det er noe som også burde få katastrofale følger ved bedømmelse. I tillegg å ta med andre komponenter som skjerm etc. er noe som også burde vært slaktet. Men nå kan det være at Netshop mener at de bommet litt på spesifikasjonen - ikke vet jeg.

 

Ved en eventuell senere konkurranse ønsker jeg at jurien er litt klarere i både forkant og etterkant med hvordan maskinen skal være. Da spesiellt med tanke på hvilke komponenter som skal være med og ikke.

Lenke til kommentar

Helt enig med Pestilence her, satt og gnudde meg i henda fordi jeg var sikker på at jeg var en av få som faktisk hadde husket å slenge med et OS, i tillegg til høytalere og en nydelig 22W" fra Samsung, var bare 4 kroner under grensa også... ser nå at jeg ikke var så smart, og er fryktelig skuffa over at Netshop ikke bare kanselerer denne omgangen og starter fra scratch med klare retningslinjer, og dermed like muligheter for alle.. huff.. tilbake til sparegris og hammer nå da :(

 

Edit: husker ikke helt ordlyden men forstod det absolutt slik at det var en komplett Gamer pc man skulle bygge.. liten vits å sitte der å nyte kun utseende og viftelyd når bade skjerm og høyttaler mangler sånn jeg ser det.

 

MEN! jeg skal prøve å se forbi skuffelsens gifgrønne slør og takker Netshop for en flott og engasjerende konkuranse jeg håper vi får se flere av, dog med mye klarere retningslinjer :thumbup:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Oppsettet mitt var sånn ca(husker ikke varenummer etc.)E6850, Asus Striker HK,2gb minne, 2x500 HDD i Raid0, 8800GTS, 22"w LCD fra samsung, OZC 600W PSU, sort LAN kabinett med innebygd LCD display, Razor mus, tastatur, høytalere, keyboard, og XP som OS(Siden Vista fortsatt er litt buggete med noen spill)
Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Tilbakemelding til hw.no:

Det virker som om disse trådene legger seg i "vis nye poster" listen hver gang noen stemmer på en PC. Dette er fryktelig irriterende for oss om bruker "vis nye poster" aktivt. Er det mulig å få gjort noe med dette? For det er fryktelig irriterende med ørten "Ulv i fåreklær" og tilsvarende tråder som "forrurenser" listen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...