Gå til innhold

World in conflict funker IKKE!


Anbefalte innlegg

Ok. kjøpte meg WIC idag. har Asus G2S laptopen og spillet burde funke utmerket på denne. Vista ultimate. Men etter jeg installerte spillet så fikk jeg opp begynnelsen på introen også funka det ikke mer.. har prøvd å starte det på nytt. funker ikke.. prøvd å reparere. funker ikke.. prøvd å reinstallere. funker ikke. får ikke opp en dritt. skjermen blir svart og jeg må ut i oppgavebehandling for å få fiksa det.. noen som har samme problem, evt. noen som vet om det kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, dette problemet har jeg hatt med noen spill. Tror det var Silent Hill 2. Installerte det og alt ble utført helt vanlig. Startet opp spillet og skjermen ble svart. Ventet i 10 min en gang men ingenting skjedde. Prøvde å patche osv, osv osv... men uten hell. Det ente med at jeg leverte spillet tilbake. Det funket rett og slett ikke. Uflaks. Ferdig med det.

 

I din situasjon er det helt rart, ettersom at Silent Hill 2 bare... høres ut som en ikke helt stabilt overgang fra PS2. World in Conflict er nytt, og det eneste som jeg kan tenke meg er feil, må være en uheldig kombinasjon i hardwaren, selvom dette er helt merkelig... Det kan jo også hende at det er et program som hindrer det i å fungere rett (zonealarm irriterte meg så mye at jeg uinstallerte det), eller du har på 2-skjermer modus, og bruker den sekundære som hovedskjermen (det vil si at alle filmer (som når du ser en film) og spill(som når du spiller) vises på den sekundære skjermen).

 

Det kan også være dvd-en eller noe. Prøv å ta en tur innom www.gamecopyworld.com (ja, et litt tvilende navn), finn WIC der og last ned no-dvd cracken og extract den til WIC folderen. Dermed bruker du snarveien til spillet, uten å ha selveste spill-discen i.

 

Hvis ikke noen av forslagene mine over er situasjonen, burde du kanskje å ringe teknisk hjelp, eller sende e-mail. Funker det heller ikke, må du kanskje bare gi opp og levere inn spillet og få pengene tilbake. Hvis du gjør det, kan du kanskje kjøpe spillet engang seinere, og så patcher du spillet med nyeste patch og se om det funker.

 

Det er kanskje en ide og beskrive situasjonen litt mer, som:

- Har du hatt damaskinen lenge?

- Har du installert masse rart på den, er den litt tregere enn i begynnelsen?

- Suser datamaskinen mye når det spiller av spillet?

- Andre ting du kunne tenkt deg.

Endret av Muse
Lenke til kommentar

Det er kanskje en ide og beskrive situasjonen litt mer, som:

- Har du hatt damaskinen lenge?

hatt den i ca 2 uker.

- Har du installert masse rart på den, er den litt tregere enn i begynnelsen?

Ingenting kun 2 spill.

- Suser datamaskinen mye når det spiller av spillet?

Ikke mer enn normalt

- Andre ting du kunne tenkt deg.

Eneste jeg kommer på er at kanskje ikke Vista er helt gaming klart enda. mitt syn på saken hvertfall..

 

Redigert:

Kom visstnok nye drivere til grafikkortet idag. kan det ha en sammenheng med slippdato på spillet kanskje? Laster hvertfall ned nå så det finner vi ut.

Endret av traxt0r
Lenke til kommentar

Det funka.. Litt merkelig men ok.. om noen får det samme problemet med 8600m GT eller GS så er det bare å laste ned driveren herifra http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=15099 .

Og nei, PC-en trenger ikke være toshiba fordet om det er toshiba installering. funket hvertfall fint her. ingen garanti fra meg men funket på ASUS. håper dette hjelper andre også.

 

Takk for all forsøkt støtte :)

Lenke til kommentar
da var vi tilbake til det samme jæ*** problemet igjen! Det funka i går rett etter jeg installerte de nye skjermkort driverne, men når jeg prøvde å kicke det opp i dag så får jeg nok en gang svart skjerm! håper de får ut en patch ASAP!

9548832[/snapback]

 

 

 

Fant dette på tech support forumet til wic/sierra:

Note:  If you select a display resolution that is supported by your video card, but not your monitor that can cause a black screen inside the game. 

 

Things to try for black screen issue:

 

If you are getting a black screen on launch try the following to work around this issue, toggle your color quality settings in Windows® from 32 to 16-bit (or vice-versa) and then back again. This should allow you to launch the game normally.

 

If you get a black screen during launch and have ACE Mega Codec Pack or similar codec packs installed on your computer, you will need to disable installed codec from the Codec Dashboard settings screen before running the game.

Please note to which Codec are being disabled so those Codec can be

enabled at a later time.

 

Enabling Full Screen Anti-Aliasing and Pixel Doubling at the same time will result in a black screen. Please update you ATI or NVIDIA drivers to correct the issue.

 

Override to force the refresh rate value for your monitor to 60Hz.

 

-From your Desktop, Click on start then select Run

-Type in DXDIAG and then click OK

-Select More Help tab along the top

-Click on Override button

-Select Override Value and type 60 as refresh rate into the edit box.

-Click on OK and then Exit

Try the game again. 

Link

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...