Hanska Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 (endret) Heisann. Det har seg altså sånn at jeg har gått til anskaffelse av et nytt skjermkort. Et Radeon X1950 Pro. Skjermkortet så ut til å fungere som det skulle, helt til jeg hadde tenkt å sette meg ned å teste det ut i WoW. Med en gang jeg kommer innpå spillet stopper absolutt alt. Begge skjermene mine blir svarte, og det er ikke mulig å gjøre noe som helst, før jeg restarter maskinen, og alt fungerer som det skal, utenom WoW. Noen som har en idé til hva jeg kan gjøre? Edit: Har prøvd både repair og reinstall av spillet. Endret 21. september 2007 av MrSkatun
nazrm Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Prøvd å disable den ene skjermen? Kanskje spillet starter i en oppløsning som skjermen(e) ikke liker?
Hanska Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 (endret) Holder på å avinstallere gamle drivere nå og laster ned nye i mellomtiden. Jeg har klart å komme meg inni spillet nok til å få skiftet oppløsning, men har ikke prøvd å disable den ene skjermen enda. Takk for svar. Endret 21. september 2007 av MrSkatun
Hanska Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 Nå sitter jeg i sikkermodus med nettverk her. Etter jeg hadde installert de nyeste X1950 driverne fra www.ati.com slår begge skjermene seg av før jeg i det hele tatt fikk komme meg inn i Windows. (Har prøvd å disable ene skjermen, men kommer ikke inn i Windows uansett). Brukte driverne som lå på CDen jeg fikk med skjermkortet før jeg reinstallerte nå nettopp.
Faber Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Nå sitter jeg i sikkermodus med nettverk her. Etter jeg hadde installert de nyeste X1950 driverne fra www.ati.com slår begge skjermene seg av før jeg i det hele tatt fikk komme meg inn i Windows.(Har prøvd å disable ene skjermen, men kommer ikke inn i Windows uansett). Brukte driverne som lå på CDen jeg fikk med skjermkortet før jeg reinstallerte nå nettopp. 9543286[/snapback] blitt litt mer "plages med windows/datadritt" tråd dette her enn wow. Reset bios. start i sikkerhetsmodus å fjern drivere. start maskin på nytt. den starter med basis driver for skjerm. dra til ati.com last ned ny driver. slett wtf mappa på wow. sørg for å ikke skru på noe mer oppløsning å hz en skjerm klarer. skjermkort klarer som oftest mer enn skjermen..
Hanska Skrevet 23. september 2007 Forfatter Skrevet 23. september 2007 Nå sitter jeg i sikkermodus med nettverk her. Etter jeg hadde installert de nyeste X1950 driverne fra www.ati.com slår begge skjermene seg av før jeg i det hele tatt fikk komme meg inn i Windows.(Har prøvd å disable ene skjermen, men kommer ikke inn i Windows uansett). Brukte driverne som lå på CDen jeg fikk med skjermkortet før jeg reinstallerte nå nettopp. 9543286[/snapback] blitt litt mer "plages med windows/datadritt" tråd dette her enn wow. Reset bios. start i sikkerhetsmodus å fjern drivere. start maskin på nytt. den starter med basis driver for skjerm. dra til ati.com last ned ny driver. slett wtf mappa på wow. sørg for å ikke skru på noe mer oppløsning å hz en skjerm klarer. skjermkort klarer som oftest mer enn skjermen.. 9552319[/snapback] Funka heller dårlig. Var ikke ment til å bli en "plages med windows/datadritt" som du sa, siden problemet først og fremst oppstår når jeg går inn i WoW.
Bredoc Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Har samme skjermkort som deg. Brukte før et 9800XT som tok kvelden. Her er hva jeg gjorde: Kjørte først drivecleaner. Instalerte deretter omega drivers. Bruker kun en skjerm men har ikke hatt noen feil i wow. Opperativsystem er Windows XP.
Nikkor Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Hvor stor PSU har du da? x1950 pro krever ganske mye. ( 400watt +)
Sigurdn Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 (endret) Hvis du skal spille, lønner det seg ikke å ha 2 skjermer tilkoblet etter hva jeg har opplevd. Har kjørt en ganske likt ATI som deg en stund, og det blir mye f*ck når man går inn og ut av fullscreen spill. Jeg pleide å ha WoW på hovedskjermen, og musikk, internet på den andre skjermen, men skjermene ser ikke ut til å like fullscreen i det hele tatt. Klarte aldri å låse den ene(ikke game skjermen) skjermen til å holde seg i en skjermoppløsning når jeg kjørte et fullscreen program/spill på hovedskjermen. Vil tro dette er mye enklere hvis man har ett skjermkort til hver skjerm, men med bare ett skjermkort ser det ut til å bli mye problemer (for meg ihvertfall). Mulig det er noe man kan sette i instillingene på skjermkortet, men fant det ikke ut. Nettopp gått til innkjøp av en ny PC, denne gangen ikke med et ATI kort, så orker ikke å koble den andre pc-en opp igjen for mer testing :\ Endret 24. september 2007 av Sigurdn
Nerf Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Hvor stor PSU har du da? x1950 pro krever ganske mye. ( 400watt +) 9562065[/snapback] Oksebæsj. Kjører det helt fint med min 350-watts strømforsyning, som i tillegg er noe billigdritt som fulgte med kabinettet.
Sigurdn Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Hvor stor PSU har du da? x1950 pro krever ganske mye. ( 400watt +) 9562065[/snapback] Oksebæsj. Kjører det helt fint med min 350-watts strømforsyning, som i tillegg er noe billigdritt som fulgte med kabinettet. 9562133[/snapback] Må nok si meg enig med nerf her, men 400 watt+ er trolig anbefalt ? Har du mange disker, LED-lys o.l. MrSkatun? Dette tar jo også strøm fra strømforsyningen din. Men vil egentlig ikke tro dette er problemet.
Nerf Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 (endret) Det trådstarter kan prøve (skal ikke anbefale at det fungerer, men det er uansett verdt et forsøk), er å installere en tidligere driverversjon. Det har fungert for meg, som tidligere hadde det problemet at 3D-akkselerasjon ikke kunne startes når jeg ville kjøre i gang WoW. Installerte litt gamlere drivere, og problemet har aldri kommet tilbake. Endret 24. september 2007 av nerf
Hanska Skrevet 24. september 2007 Forfatter Skrevet 24. september 2007 Har en 350watts PSU og 2 harddisker. Ingen ekstra stasj eller fiksfaks-greier. Har kobla fra CD-rom diskettstasjon, lydkort og det meste uten at det har hjulpet. Så jeg vil tro problemet ligger i driverne. Nyeste drivere kommer jeg ikke inni Windows, litt eldre drivere, inn i Windows, men ikke noen spill.
Tweaky Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Heisann. Det har seg altså sånn at jeg har gått til anskaffelse av et nytt skjermkort. Et Radeon X1950 Pro. Skjermkortet så ut til å fungere som det skulle, helt til jeg hadde tenkt å sette meg ned å teste det ut i WoW. Med en gang jeg kommer innpå spillet stopper absolutt alt. Begge skjermene mine blir svarte, og det er ikke mulig å gjøre noe som helst, før jeg restarter maskinen, og alt fungerer som det skal, utenom WoW. Noen som har en idé til hva jeg kan gjøre? Edit: Har prøvd både repair og reinstall av spillet. 9542882[/snapback] Hadde akkuratt samme problemet for en uke siden, orket ikke mer og kjøpte meg nytt skjermkort. Jeg hadde dog bare problemet i vista, ikke i win xp. Lukter dårlige drivere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå