Gå til innhold

6500 slide VS 5610


Erlend90

Anbefalte innlegg

Har sett litt på disse to nokia telefonene, Nokia 6500 Slide og Nokia 5610 XpressMusic. synes begge to ser interesange ut.

 

jeg setter pris på:

*kamera med god video kvalitet

*mulighet for å spille av musikk

*solid kalender

*gode taster

*god skjerm

*3g

 

ser at nesten begge telefonene er like, 5610 har musikk som hoved prioritet og 6500 Slide kamera den virker også mest solid (i materialene). Hvilken anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha god video kvalitet, da er vel 6500 Slide bedre, musikk delen er nok bedre på Xpress modellen.

 

Dethar ennå ikke vært noen tester av disse så ikke lett å si hva dommen blir riktig. Men begge ser jo ut som knall mobiler og de er stilige begge to... Råder deg kanskje til å vente til de er i butikk, hvor du kan prøve trykke og prøve dem ut for så å bestemme deg

Lenke til kommentar

VGA 15 fps:

640 x 480 piksler, med 15 bilder i sekundet.

Dette gir veldig detaljerte videoer, men de hakker litt.

 

QCIF 30fps:

176 x 144 piksler, med 30 bilder i sekundet.

Forferdelig lav oppløsning, og det hele blir egentlig bare en stor grøt av farger. Nesten alle SE-mobiler har denne oppløsningen, så du kan selv se hvor dårlig det er dersom du har en slik.

At det er 30 bilder i sekundet hjelper slik at det ikke blir hakkete, men noe merkbart bedre video får du ikke, da oppløsningen begrenser dette betydelig.

 

Når det gjelder valget mellom 6500 Slide, og 5610, så er dette egentlig helt opp til designet å avgjøre. Mobilene er helt like, og at 6500 har 30fps hjelper den ikke når oppløsningen er så lav. Jeg ville personlig valgt 6500 Slide fordi den er penere, har bedre materialer, og du slipper den stygge multimedia-skyvetasten til 5610. Dersom du liker løsningen med skyvetast på 5610, så ser jeg ingen grunn til å ikke velge den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...