Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bildesignaler - merkelig


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et kabinett fra Lian-Li (V800B) Her har jeg hatt et gammelt hovedkort med en AMD CPU.

 

Har også et gammelt AGP skjermkort som jeg har brukt. Nå har jeg fjernet disse og satt inn en litt nyere hovedkort (Asus A8V Delux) med et AGP Point of View 6800 GT.

 

Etter og ha satt inn alt, starter maskinen så kommer ingen skjermbilde opp. Trodde først at det var noe med hovedkortet (ettersom jeg har brukt Air FLow (luft på boks) til å gjøre hovedkortet rent hehe.

 

Fikk tak i et MSI K8T Neo 2 v2.0 hovedkort, men får samme ”feil”. Ingen skjermbilde.

 

Satte inn POV kortet på en annen maskin, men ingen skjermbilder. Samme med det eldre AGP kortet også.

 

Men har et Maxtor Milennium G550 kort. Det fungerer fint i en annen maskin. Men når jeg setter det i Lian-Li kabinettet med MSI hovedkortet, så får jeg ingen skjermbilder.

 

Blir små rar av dette problemet.

Skjermen fungerer, har testet.

 

Noen som har ideer på hvorfor dette skjer?

 

Hilsen

-V-

Endret av violator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte inn mitt gamle hovedkort med gammel ram, men med POW skjermkortet, så fikk jeg bootet.

 

Monterte mitt nye MSI hovedkort, men kun en RAM brikke. Da fikk jeg bootet. Prøvde med begge RAM brikker, så gikk det ikke.

 

Tok så ut en andre RAM brikken, men fikk da ikke bootet heller.

 

Har prøvd med 2 andre RAM brikker, men ingen skjermbilde.

 

Er det mulighet at man kan kortslutte RAM slotten?

 

Har prøvd de 4 RAM brikkene i en annen pc, og de fungerer fint.

Lenke til kommentar

På MSI hovedkortet så er det kun 2 plasser for RAM.

 

Prøvde først med Dimm1 og da fungerte det (Bootet). Prøvde begge, ingen skjermbilde (men vifter osv startet). Fjernet så Dimm2 og prøvde meg med kun Dimm1 igjen, men ingen skjermbilde.

 

Dette har jeg prøvd med flere RAM brikker, og nå booter (får ikke skjermbilde) i det hele tatt.

 

Ram brikkene har jeg prøvd i en annen pc, så de er ok.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et kabinett fra Lian-Li (V800B) Her har jeg hatt et gammelt hovedkort med en AMD CPU.

 

Har også et gammelt AGP skjermkort som jeg har brukt. Nå har jeg fjernet disse og satt inn en litt nyere hovedkort (Asus A8V Delux) med et AGP Point of View 6800 GT.

 

Etter og ha satt inn alt, starter maskinen så kommer ingen skjermbilde opp. Trodde først at det var noe med hovedkortet (ettersom jeg har brukt Air FLow (luft på boks) til å gjøre hovedkortet rent hehe. 

 

Fikk tak i et MSI K8T Neo 2 v2.0 hovedkort, men får samme ”feil”. Ingen skjermbilde.

 

Satte inn POV kortet på en annen maskin, men ingen skjermbilder. Samme med det eldre AGP kortet også.

 

Men har et Maxtor Milennium G550 kort. Det fungerer fint i en annen maskin. Men når jeg setter det i Lian-Li kabinettet med MSI hovedkortet, så får jeg ingen skjermbilder.

 

Blir små rar av dette problemet.

Skjermen fungerer, har testet.

 

Noen som har ideer på hvorfor dette skjer?

 

Hilsen

-V-

9534899[/snapback]

 

Etter alt det som er skrevet her kan jeg ikke se at Point of view kortet har virket noen gang- hverken i det ene eller det andre oppsettet. Hvis dette stemmer er trolig kortet defekt?

Lenke til kommentar
Det fungerte faktisk på MSI kortet, når jeg hadde en RAM modul i.

 

Men etter at jeg satt i 2 brikker fungerte det ikke, ei heller når jeg tok ut Ram modul to så fikk jeg ikke skjermbildet.

9547679[/snapback]

Du kan prøve: å koble i fra psu kabelen og holde startknappen inne i 8 sec.

eller resette cmos med batteri.

Lenke til kommentar
Skal prøve det på mandag.

 

Dumt spørsmål, men den som ikke spør får intet svar.

 

Hva oppnår man ved og trekke ut strømkabelen fra PSU og holde inn startknappen i 8 sek?

 

-V-

9549085[/snapback]

Det er anbefalt med oppstartproblemer.Så vidt jeg husker er det for å utlade elektrisiteten som er igjen.

Lenke til kommentar

Hei hadde samme problem selv, da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden.

 

finn ut litt mere om skjermkortet ditt og hvor mye det drar i strøm.

Mener at PSU er for liten, syns å huske at dette kortet ditt drar like mye som 8800 og da blir det for lite.

 

Minimum anbefaling på en moderne maskin er 500 w, dog jeg ville gått for en 600-700.

 

Mindre støy når man ikke belaster strømforsyningen.

 

Prøv å sette in det gamle grafikk kortet, kommer dette opp da er det strømforsyningen, eller at hovedkortet ikke støtter ditt nye grafikk kort.

 

Er ikke så flink, men jaggu har jeg hatt problem selv, det lærer vel man av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...