Gå til innhold

Selge konsulenttimer - hvilket språk, og til hvem?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

(mulig dette er OT, men håper det går bra... )

 

for å gjøre en veldig lang historie veldig kort, så har jeg startet mitt eget firma og trenger å videreselge noen timer for å holde hodet over vannet.

 

Alene kan jeg ikke selge mer enn 20-30% av timene mine pr uke, men jeg har mulighet til å videreselge timer fra et outsourcingsfirma jeg har jobbet med de siste årene. Disse gutta er ekstremt flinke, men de vil selvsagt helst selge med en person i 3-6 måneder av gangen.

 

Ergo, jeg må nærmest "ansette" en kar som er god i f.eks. .Net, og så videreselge ham (ispedd noen av mine egne timer) til andre firma.

 

Spørsmålet er da:

1) hvilke områder det er lettest å selge timer innenfor? .Net? MySQL/PHP er vel mer gratis-linux-budsjett prosjekter? (Håper jeg ikke fornærmet noen nå... :) men tror "Big Business" ofte er mer .Net/JAVA-basert)

 

2) hvem skal jeg kontakte? Vikarbyråer som Manpower osv? Andre konsulentfirmaer som gjør akkurat det samme, men er mye større?

 

3) hvordan er det best å gå frem? "Hagle-metoden" på Finn.no er kanskje ikke det som gir mest effekt..... finnes det noen websider jeg bør ta en titt på/melde meg inn i?

 

 

Noen som har erfaring med lignende ting? Hadde vært fint å høre fra dere! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips kan være å kontakte firmaer som søker etter folk, se f.eks. på aetat sine sider. En del steder i Norge er det nå så og si umulig å få tak i flinke folk til en ok pris, disse firmaene vil derfor kunne ta til takke med en flink konsulent på langsiktig oppdrag i stedet for en uerfaren person de kan ansette fast.

 

Firmaer som i utgangspunktet er på jakt etter folk de kan ansette fast vil du ha mulighet til å kunne få lange kontrakter med, noe som vil være en fordel i ditt tilfelle.

 

Fint om du holder oss litt oppdatert og deler dine erfaringer med oss. :)

Lenke til kommentar

....jeg har vært i kontakt med en del av disse firmaene, men de er somregel rekrutteringsfirma som skal ansette personer - ironisk nok ble jeg tilbudt å søke på jobben jeg foreslo jeg kunne gjøre som konsulent..... så behovet er der, men det er det å selge seg inn som konsulent som er litt tricky. Men det skal nok gå på et vis! :) Takker forøvrig for innspill sålangt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...