Gå til innhold

Ring uten mobildekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer dette hadde dette vært genialt, men må vel være et strømsluk av det store, la oss si at mobilen var fulladet også går du en tur på byen eller jogger i en lysløype og når du kommer hjem er du tom for strøm for det var folk som snakket via din mobil... haha

 

Selv håper jeg dette kommer, men dette må jo være undergangen til operatørene på eit vis, vis e kan ringe til kompisen min via mange telefoner, så kan e jo snakke med ein venn på andre sia av byen uten og betale. Eller går det kun og ringe gratis til en, altså mobilen har 1 km dekning, å utenfor dette må du betale, men 1 km på min mobil og 1 km på kompissens mobil blir ca 2 km til sammen da (litt mindre pga signaltap og at du akkurat er utenfor området).

 

Burde også være mulig og slå av den vanlige antennen og bare bruke denne metoden, altså så jeg var garantert og ikke gå via opperatøren slik at samtalen ikke kan spores:P

Lenke til kommentar
altså mobilen har 1 km dekning, å utenfor dette må du betale, men 1 km på min mobil og 1 km på kompissens mobil blir ca 2 km til sammen da (litt mindre pga signaltap og at du akkurat er utenfor området).

9527053[/snapback]

 

Nå er det eksemplet ditt litt feil. Om begge telefonene har en rekkevidde på 1km så blir det ikke 2 km til sammen. Signalene fra din telefon vil da i teorien nå en km. Mottageren må da være innenfor radius av din rekkevidde.

 

Dersom kameraten din har en rekkevidde på 2 km må du uansett være nærmere en en km ellers vil ikke han motta signaler fra din telefon!

Lenke til kommentar

Er ikke dette svärt lik det nåværende tetra (?) nettet. Dette er ett nett for våre sikrings og redningsstyrker (politi, ambulanse, brann, sivilforsvaret osv), Der de bruker vanlige GSM telefoner, bare at disse i tillegg har den egenskapen at de kan snakke direkte til hverandre.

Det eneste nye her er vel at man kan bruke en annen telefon som en repeater (mellomstasjon).

Lenke til kommentar
Kan kanskje funke i tettbyggde strøk, men hva med en tur på fjellet ? En burde heller bygge ut systemet vi har - å satse på dette er tull.

9541900[/snapback]

 

Hvorfor ikke! Det er jo egentlig bare endringer i mykvare (eh! bodd litt for lenge i Sverige...) vi snakker om her. Hardware (basestasjoner) skal jo bygges ut paralellt med dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...