Gå til innhold

Problemer med tilkobling av skriver


Anbefalte innlegg

Har koblet opp en HP LaserJet 2600n mot en laptop med Windows XP. Skriveren er tilkoblet laptopen via USB kabel. Når jeg slår på skriveren, får jeg en mld på pc-en om at den ikke gjenkjenner USB enheten...Noen som vet hva dette kan være.

Har testet skriveren på flere laptoper men problemet er det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lagt inn driveren til skriveren?

9525829[/snapback]

 

Når jeg får denne meldingen, starter jeg installasjonen fra CD.

Eter en stund får jeg beskjed om å restarte pc-en på grunn av noen tilleggskomponenter som er installert. Etter at den har startet opp igjen, får jeg melding om at jeg må koble til strøm på skriveren fordi den ikke er tilkoblet - Noe den ER.

Lenke til kommentar
Når jeg får denne meldingen, starter jeg installasjonen fra CD.

Eter en stund får jeg beskjed om å restarte pc-en på grunn av noen tilleggskomponenter som er installert. Etter at den har startet opp igjen, får jeg melding om at jeg må koble til strøm på skriveren fordi den ikke er tilkoblet - Noe den ER.

9525892[/snapback]

Last ned driveren jeg linka til, gå på "legg til ny skriver" - lokal printer (ikke plug'n'play) og velg "har diskett" der du legger inn driveren. Så finner du fila som følger med i driverpakken

Lenke til kommentar
Når Windows sier at den ikke gjenkjenner USB enheten så er det ikke driver som mangler tror jeg..

 

Og siden det har vært samme problemet på flere PC-er så er det nærliggende å tro at det er noe feil med enten kabel eller skriver.

9525894[/snapback]

Jeg mener en oppdater XP fint skal gjenkjenne 2600N ja, selv om den ikke har drivere klart. Men hvorfor bruke USB når skriveren har nettverk? Ikke noe tilgjengelig nettverkspunkt i nærheten. Den er jo ikke direkte bærbar, så jeg regner med at det må være mulig å få den på nett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...