Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstra antenne på WRT54GL


Anbefalte innlegg

Plages med dårlig signal på en sender jeg har montert. Måtte opp med 10m med koaks for å komme opp til antennen, så er vel mye tap der. Kunne derfor tengt meg å skaffet en sender hvor jeg kan justere opp sendestyrken for å kompansere for tapet i kabelen.

 

Tenkte derfor på WRT54GL med 3. parts firmware, men ser at denne har to antenner på bilder. Noen som vet hvordan dette vil fungere. Evt. har anbefaling på andre sendere som vil fungere godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jeg er veldig fornøyd med DD-WRT.

 

Jeg pleier å ta av den venstre antennen, denne er koblet med en tynn koakskabel til printplaten, mens den høyre er pluggen loddet rett på.

Mens det står i auto i antennevalg, for det er litt forvirring hva antenne som egentlig er høyre og venstre i forhold til hva brukergrensesnittet sier.

Lenke til kommentar

Det var noe forvirring ang høyre og venstre til og begynne med, altså hva som hva regnet som hva, alt ettersom om man så på router forfra eller bakfra,,,(!)

 

Så etter det setter jeg bare det i AUTO og tar av ene antennen.

 

Men vil tro at det er ordnet opp i nå, og at høyre er høyre, og det sett forfra,,,

Lenke til kommentar
Det var noe forvirring ang høyre og venstre til og begynne med, altså hva som hva regnet som hva, alt ettersom om man så på router forfra eller bakfra,,,(!)

 

Så etter det setter jeg bare det i AUTO og tar av ene antennen.

 

Men vil tro at det er ordnet opp i nå, og at høyre er høyre, og det sett forfra,,,

9539165[/snapback]

 

Hvis du tar av antenna, vil du ikke brenne TX-utgangen på Radiochipen for denne hvis du ikke slår av TX på en eller annen måte?? Eller har brikka VSWR deteksjon så den automatisk slår av TX for den utgangen uten antenne?

Lenke til kommentar
Nei, dette gjøres via en switch som er loddet fast på printkortet.

9552456[/snapback]

 

Japp, men poenget, det vil jo alikevel gi reflektert effekt tilbake til radiobrikka hvis den ene antenna bare fjernes uten at utgangen fra switchen slås av. For at dette skal bli riktig må vel switchen sende effekten som skulle til antenna du har slått av til en motstand som er lik den som antenna representerer også skulle jeg tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...