Gå til innhold

Spill PC, ca. 10k. Noen kommentarer ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er nå klar for å skifte ut min gamle pentium 4 maskin.

Har satt opp følgende komponenter:

 

Antec Neo HE 550W EC

Antec P182

Asus GeForce 8800 GTS 320 MB

Asus P5N-E SLI

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Intel Core 2 Duo E6850

Samsung SH-S183A SATA DVD brenner

Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA HDD

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

Noe dere mener jeg burde endre/ noe som ikke passer sammen ?

Blir mitt første "selvbygg" så jeg tar gjerne imot innspill....

 

På forhånd takk :)

 

Gundersen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så veldig bra ut. Jeg ville byttet PSU med Corsair HX520W som har fått veldig mye bra omtale i det siste.

 

Hvis du ikke har tenkt å benytte deg av SLI kan du ta et titt på hovedkortet Asus P5K som også har fått skryt, og klokker bra.

 

Hvis du har tenkt å overklokke kan du spare drøye 500 kr på å velge C2D E6750 som vel er samme CPUen (?), bare med litt lavere frekvens.

Lenke til kommentar
eg ville byttet PSU med Corsair HX520W....

Vurderte denne selv, men ingen av nettbutikkene jeg handlet hos hadde den på lager. De hadde ikke Antec HE 550W inne heller så jeg endte opp med HE500W.

 

Hvis du har tenkt å overklokke kan du spare drøye 500 kr på å velge C2D E6750...

Blir vel kanskje litt klokking med tiden, men ikke med de første....

 

ville byttet cpuen til Q6600...

Var også oppe til vurdering men endte opp med E6850 da jeg ikke ser behovet for quad med tanke på min bruk av PC-en...

 

Ble dessuten XFX og ikke Asus grafikkort. tomt for Asus, men etter det jeg har forstått er det stort sett kun klistremerket på viften og bundle som er forskjellig...

 

Gundersen.

Lenke til kommentar
eg ville byttet PSU med Corsair HX520W....

Vurderte denne selv, men ingen av nettbutikkene jeg handlet hos hadde den på lager. De hadde ikke Antec HE 550W inne heller så jeg endte opp med HE500W.

 

Hvis du har tenkt å overklokke kan du spare drøye 500 kr på å velge C2D E6750...

Blir vel kanskje litt klokking med tiden, men ikke med de første....

 

ville byttet cpuen til Q6600...

Var også oppe til vurdering men endte opp med E6850 da jeg ikke ser behovet for quad med tanke på min bruk av PC-en...

 

Ble dessuten XFX og ikke Asus grafikkort. tomt for Asus, men etter det jeg har forstått er det stort sett kun klistremerket på viften og bundle som er forskjellig...

 

Gundersen.

9524980[/snapback]

E6850 duger helt fint den :thumbup: og skjermkortet fra XFX er helt lekkert det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...