Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mamma har tråkka over


dagr0z

Anbefalte innlegg

Hun har trampa over, eller noe sånt, så hun klarer ikke å gå på foten. Har fulgt RICE-prinsippet. Føler ikke noe utvendig smerte, men det er vondt når hun får trykk på foten/tramper/klemmer på fotbladet. Har prøvd å markert på vedlagt bilde sånn cirka hvor (jeg tror) hun har vondt. Noen som vet om dette er et vanlig overtråkk, og evt. hvor lang tid vil det ta før det går over? Skjønner det avhenger av hvor ille det er, men er det mulig å si noe sånn cirka?

 

Hun skal egentlig reise bort i morgen, så jeg vil jo at hun skal bli frisk nok i foten til å dra :innocent:

 

post-134142-1190125169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har trakket over en del ganger oppigjennom og som oftest kunne jeg halte på foten dagen etter. Det kommer jo selvsagt an på hvilken tur hun skal på, hvor gammel hun er, om hun må gå langt, bære mye bagasje , og som du sier...hvor ille det er....

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Har selv tråkket over nå og har har litt vondt når jeg går, og det har vart i over 1 uke.

 

Tror kanskje en bandasje rundt foten kan funke for å ta bort smertene, det går for noen. Men det funket ikke for meg pga jeg har vondt et helt annet sted i foten.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Oi, 1-4 uker :ohmy: Hun tråkka over for to timer siden. Med andre ord liten sjans for at det er bra igjen til i morgen tidlig?

 

 

 

 

 

 

 

:dontgetit:

9521524[/snapback]

Det er ingen sjangs til at det er bra imorgen tidlig vil jeg tro.

 

Mamma trakket også over, og hun ble senere betent og måtte operere etter det, nå har hun operert 2 ganger og er heldigvis kvitt smerten nå.

 

Gjør noe med det så fort som mulig!

 

 

 

Men så spørst det hvor alvorlig det er da, kan hun ikke gå i det hele tatt? Det kunne ikke mutter'n heller.

Lenke til kommentar

Jeg tråkka over i forrige uke. Det er vondt det. Klarte knapt å gå dagen etter, men fant ut at hvis jeg varma opp musklene i foten hjalp det veldig. Det å mjuke opp litt, snurre litt på den før en skal bevege på seg :)

 

Så nå er hun på vei til flyplassen, og jeg er hjemme alene

9525848[/snapback]

ahah^^ nå skjønner jeg hvorfor du ville at ho skulle bli bra i den :wee:

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Bare hun tar seg litt ekstra tid til flyplassen går det nok greit. Overtråkkingen blir bare mindre og mindre vond fra rett etter at en har tråkket over, men det kan godt ta ei uke eller to før man ikke kjenner noe til det lenger.

 

Overtråkking er ingen farlig sak, men om den veldige smerten skulle vedvare vil jeg anbefale et legebesøk siden det kan være en brist i ett av de små fotbenene.

Lenke til kommentar

Jeg tråkket over i sommer og var hos legen og ble deretter henvist til røntgen for å se om det var brekt noe, det var det ikke. Jeg hørte om noen andre som gjorde det samme men der var noe brukket. Kjedelig men slikt kan hende.

 

På flyplassen er det jo også mulig å lånne rullestol for mora di om hun har vondt for å gå, gjorde det en gang sammen med faren min da han hadde brekt beinet. Gikk fint og man kommer først på flyet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...