Gå til innhold

BenQ G2400W eller HP w2408 ?


The Ghost

Anbefalte innlegg

Ser Netshop har en Benq G2400W og den har jeg mulighet å få hentet så den blir jo ganske så billig, men så er den jo ganske så gammel så den har jo ikke de beste spec. men så har jeg også sett på HP W2408 som jeg liker begrunna spec. og Pivot, men som jeg må betale mer for og dyrt frakt så hva gjør jeg ?

 

HDMI har ingenting å si for meg og jeg skal ha den en stund så den må være god uten lekkende baklys ....

 

Takker for svar .....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettop fått HP w2408 i hus, og basert på det jeg har så langt hadde jeg gått for denne. Panelet som sitter i denne er helt klart det beste TN-panelet jeg har sett, og med mindre den blanke overflaten er et problem er dette en herlig skjerm å jobbe med. Rask, bra svartnivå, lite gjennomlys (svakt langs kantene ved svart skjerm i mørkt rom) og ikke minst 8-bits farge med bra justeringsmuligheter. Pivot er jeg forresten litt mer usikker på nytten av på en 24-tommer - den blir sinnsykt høy på høykant.

 

Lysstyrken er forresten målt for et standardisert skjermareal (1 kvadratmeter), så størrelse på skjerm har ingenting med krav til lysstyrke å gjøre. Og HP'en er definitivt mer enn lys nok - 500 cd/m er kun interessant hvis du skal bruke den utendørs!

 

Frakten er da ikke så dyr forresten? 125,- på døra fra Amentio, dvs. 4133,- totalt.

Lenke til kommentar
afoelges, er skjermen skjev slik noen har kommentert? Siden den skal kunne vris og vendes på..

9527543[/snapback]

Nei, den er ikke skjev når den vippes helt tilbake i horisontal stilling. Den yter litt motstand akkurat før den er helt tilbake, men den blir ben. Var litt bekymret for dette selv, men det ser ut som det er et kvalitetskontroll-problem og ikke et generelt problem.

Lenke til kommentar

Har ikke bestilt ennå gjør det imorgen og det blir nok en HP skal bare se hva som kommer på ukens tilbud rundt omkring først ....

 

Om det er TN panel eller ikke bryr meg ikke så mye da jeg ser fra fremsiden så om det er 160 eller 178 grader synsvinkel er det samme ;) Er jeg som skal se :p

Edit: Strupen, den fristet veldig tross den dyre pris lappen på 6000,- men så er den jo også 1år gammel ......

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

@The Ghost:

 

Gidder du å fortelle litt om hva du synes om skjermen når du har fått den i hus?

Jeg sliter så vanvittig me få bestemme meg for hvilken 24" jeg skal velge.

Hvilken panel er det i L246WH-BN skjermen forresten?

 

Fint om du kunne fortalt litt om hva du synes om skjermen til spill og film.

 

Eventuellt om noen andre har denne skjermen og har noen tilbakemelding de

kan komme med?

 

All info blir satt stor pris på :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...